خیابان‌های اروپا صحنه شکست جبهه رسانه‌ای غرب است

امام جمعه کرمان گفت: جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود تا جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه (۷ اردیبهشت) در ادامه مبحث هفته‌های گذشته یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت را نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی عنوان و بیان کرد: علم بدون عمل مخرب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است؛ اظهار کرد: علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد؛ نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام آن علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم با اشاره به روز ملی خلیج فارس؛ تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و این خلیج پرتلاطم در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.
وی سپس به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و بیان کرد: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت و حدت برخورد کرد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین روز شوراها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.
وی روز کار و کارگر را هم تبریک گفت و افزود: فعالیت آنان چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام تر به حرکت در می آورد و نیروی انسانی فعال و کارآمد و باانگیزه و امیدوار می تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند و آن وقت کشور به لحاظ کیفیت و کمیت در عرصه کار و حرکت اقتصادی می تواند در رقابت با رقبا جدی و فعال حضور داشته باشد.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است؛ تضعیف نشود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با تبریک روز معلم و تصریح به این مطلب که نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است؛ از شهید مطهری به عنوان شخصیتی برجسته و معلمی بابصیرت در صحنه تعلیم و تربیت یاد کرد و پیشرفت یک کشور به دانایی، توانایی و تعهد دانست که نقش معلم در هر سه بسیار حساس است.
وی به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل ها می تواند حکومت کند؛ با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه ها به دو بخش تقسیم می‌شوند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.
وی ادامه داد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار و انسان‌دوست و متعهد و از خودگذشته قرار دارند در حالیکه به لحاظ عِده و عُده در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.
وی خاطرنشان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود تا جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا مشاهده می کنید؛ آنجا که پرچم دفاع از مردم مظلوم فلسطین در خیابان‌های آنها حمل می شود در حالیکه جریان حجیم رسانه ای منحط همه تلاش خود را برای پنهان کردن واقعیات می‌کند تا از ۳۶ هزار شهید با پنهان‌کاری عبور کند اما جبهه ارزشی موفق و پیروز در میدان است که امیدواریم جهان یکپارچه تبدیل به دفاع از مظلوم و عدالت شود تا بستر برای ظهور فراهم شود.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد این است که حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که ۱۲ رأی مثبت از ۱۵ رأی می آورد اما آمریکا این رأی را وتو می کند زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد و الا آن را وتو می کند.
وی افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آنها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین آنان را جشن بگیریم.

کد خبر 1760475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha