کارگران موتور محرکه چرخ های اقتصادی کشور هستند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: کارگران تلاشگران عرصه کار، تلاش و تولید ملی هستند که به عنوان موتور محرکه و پیشران حرکت چرخ‌ های اقتصادی کشور، همیشه حائز اهمیت بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۷ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از آسیب‌های جدی که نظام خانواده و جامعه را تهدید می‌کند، مصرف مشروبات الکلی است.


امام جمعه عنبرآباد افزود: متاسفانه این آسیب در سال‌های اخیر به دلیل تبلیغات رسانه‌های غربی و تغییر سبک زندگی مردم، افزایش یافته است.


وی بیان کرد: در مذمت و تحریم مسئله مصرف مشروبات الکلی رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند؛ همه بدی‌ها در یک خانه جمع شده‌اند و کلید آن خانه شرابخواری است.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: مصرف مشروبات الکلی آسیب‌های جدی به جسم روح و روان انسان وارد می‌کند و در این زمینه کافیست نگاهی به آمارهای مرگ و میری سالیانه ناشی از مصرف مشروبات الکلی بیاندازیم.


خطیب جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه‌ روز کارگر و معلم، اظهار کرد: معلم و کارگر موتورهای پیشران حرکت رو به رشد جامعه و دو مولفه مهم قدرت و پیشرفت کشور می باشند.


وی تصریح کرد: جامعه بزرگ و تاثیرگذار کارگر و قشر فرهیخته و آینده ساز معلم هر دو از نیروهای مهم جامعه برای رشد و ترقی و دو بال دستیابی به پیشرفت و تعالی جامعه محسوب می‌شوند.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیا الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش هستند که با به خدمت گرفتن صحیح همه آموزه‌های معلمان چرخ‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.  


امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: در اهمیت رسالت معلمان و اساتید همین بس که این جامعه فرهیخته به عنوان پیش قراولان مسیر دانایی و آگاهی، نجات بخش بشر از جهل و گمراهی و راهنمایان حکیمی هستند که بشر متحیر و سرگردان و غرق در ظواهر این دنیا و درگیر در کوران‌های مسائل، حوادث و مشکلات روزگار را به سمت قله های عزت، شرافت و کرامت راهنمایی می کنند.


وی عنوان کرد: کارگران تلاشگران عرصه کار، تلاش و تولید ملی هستند که به عنوان موتور محرکه و پیشران حرکت چرخ‌ های اقتصادی کشور، همیشه حائز اهمیت بوده و هستند.


حجت الاسلام بامری ابراز کرد: روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای بازشناسی جایگاه این قشر و قدردانی از زحمات بی بدیل شان و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح رفاه کارگران و استفاده حداکثری از توان و تخصص آنها است.


خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ماهر و کارآمد از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین الزامات حرکت یک جامعه در مسیر پیشرفت، توسعه و رونق تولید است که می‌تواند نقطه اتکا کشور در شرایط جنگ اقتصادی و نیل به اهداف والای رفع موانع تولید، استقلال و شکوفایی اقتصادی شود.


وی با بیان اینکه روز معلم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری نامگذاری شده است، ابراز کرد: این ایام فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل‌های آینده به عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و تاثیر بی‌بدیل آنها در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است.


حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه دانش، تعهد، تخصص و مسئولیت پذیری معلم می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق دهد، اظهار کرد: هرگونه لغزش در این مسیر لطمه های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت که بسیار باید دقت شود.


امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: شهید مطهری یک فرد نبود بلکه یک گفتمان، مکتب و یک جریان بود که هم می‌توانست و هم می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب یک الگو و اسوه باشد و از نگاه امامین انقلاب یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیتی شهید مطهری بصیرت او بود.


وی با بیان اینکه مطهری وظیفه خود را شناخت و در انجام وظیفه هیچ چیز مانع او نشد، عنوان کرد: روز معلم فرصت مغتنمی برای قدرشناسی از سنگربانان عرصه تعلیم و تربیت که ان شاء الله همه قدرشناسی کنیم.


حجت الاسلام بامری با یادآوری عملیات غرورآفرین وعده صادق، ابراز کرد: موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی بود نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده است.


خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: در موضوع عملیات وعده صادق، مسئله اصلی قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و  تشجیع قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌ لیاقت و دنیا زده هستند.


وی با اشاره به نقش تعیین کننده و انکار ناپذیر رسانه در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: امروز رسانه ها بیش از موشک‌ها، پهپادها، هواپیما و ابزارهای جنگی در عقب راندن دشمن تاثیر گذار هستند و ذهن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.


حجت الاسلام بامری با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه است و هر کسی رسانه قوی‌تری داشته باشد در اهداف خودش موفق‌تر خواهد بود، اظهار کرد: بدون تردید امروز در مسئله فلسطین دنیا بیدار شده و تکانی خورده که قبل از این سابقه نداشته است.


امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: این اتفاق در حالی رقم خورده است که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی  در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند اما در این میان هم خود فلسطینی‌ها نقش ویژه‌ای دارند و داشته‌اند و هم خبرنگارانی که برای رساندن صداهای آنها به دنیا از خودگذشتگی کرده اند و در وسط میدان جنگ حضور دارند.


وی با اشاره به ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، عنوان کرد: مشورت و شورا یکی از ارکان مهم در حاکمیت‌ها و تصمیم گیری‌هاست بنابراین نهاد اجتماعی شورا که ریشه در قرآن و مبانی دین اسلام دارد در حقیقت به فرایند واگذاری امور به مردم کمک می‌کند.


حجت الاسلام بامری تصریح کرد: هدف از ایجاد نهاد شورا، خدمت بیشتر و بهتر به جامعه و رها شدن از مشکلات و گرفتاری‌ها و تسهیل در امور مدیریت شهرها و روستاها و رفع نگرانی از جامعه مسلمین است.


خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و رسالتی که شورا بر دوش دارد باید از این فرصتی که در اختیار دارند بهترین استفاده را در جهت خدمت به جامعه و رفع مشکلات و کمبودها ببرند.

کد خبر 1760476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha