مسئولان زمینه امنیت شغلی کارگران را فراهم کنند

حجت الاسلام کاظم صادقی با اشاره به وظایف سران قوا و مسئولین در قبال جامعه کارگری، تاکید کرد: یکی از وظایفی که مسئولان دارند علاوه بر تشکر زبانی باید زمینه های امنیت شغلی کارگران را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۷ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: امام سجاد (ع) می فرماید؛ «بدان پدر اصل و ریشه تو است».


امام جمعه جازموریان افزود: اول سخن آن حضرت شامل شکل و صورت ظاهری و دیگر شامل جهات نفسانی و معنوی و سجایای اخلاقی انسان است که از پدر و مادر به ارث می برد.


وی ضمن توصیه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کارگری کشور بیان کرد: کار به دلیل تامین کردن همه نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور، حیات جامعه است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست بنابراین ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.


حجت الاسلام صادقی یکی از وظایف جامعه خاصه نخبگان را ضرورت تبیین رابطه مستقیم درآمد، کار و فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی، کار و تلاش باشد بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به دلیل ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است.


خطیب جمعه جازموریان با اشاره به وظایف سران قوا و مسئولین در قبال جامعه کارگری، تاکید کرد: یکی از وظایفی که مسئولان دارند علاوه بر تشکر زبانی باید زمینه های امنیت شغلی کارگران را فراهم کنند.


وی اضافه کرد: همچنین مسئله بیمه کارگران و سیاست های کلی تامین اجتماعی و ارتقای مهارت های شغلی را در دستور کار قرار دهند 


حجت‌الاسلام صادقی ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم و شهادت شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد.  


امام جمعه جازموریان عنوان کرد: امام راحل عظیم‌ شأن (ره) و رهبر حکیم انقلاب یکی از اصلی‌ترین‌ ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.


وی بیان کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن گاه خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.  


حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه دارای چهره‌هایی همسان‌ هستند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی در برابر تحریف، الحاد و انحراف می باشد.


خطیب جمعه جازموریان با بیان اینکه شهید مطهری وظیفه اش را به بهترین شکل انجام داد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را بازگو کرد، کج‌ فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام به فیض بزرگ شهادت رسید.


وی با اشاره به عملیات وعده صادق، تصریح کرد: موضوع اصلی در قضایای اخیر «اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است» نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده است. 


حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در عملیات وعده صادق به هیچ وجه مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست بلکه مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیا زده هستند.


امام جمعه جازموریان با اشاره به عدم موافقت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل، عنوان کرد: بی شک در موضوع فلسطین دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلا سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.


وی افزود: در این میان، هم خود فلسطینی‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند و هم خبرنگارانی که برای رساندن صداهای آنها به دنیا، خودگذشتگی کرده‌اند و در وسط میدان جنگ حضور دارند.


حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه قرار بود فلسطین یکصد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل شود، ابراز کرد: ۱۲ رأی موافق شورای امنیت سازمان ملل، نشان‌دهنده این است که در ۷ ماه اخیر با وجود تلاش مداوم آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشورهای جهان گرایش بیشتری به سمت دفاع از حقوق ملت فلسطین پیدا کرده‌اند و عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل را مقدمه‌ای برای تحقق سناریوی دو دولت می‌دانند.


خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: وتوی آمریکا مانع از تحقق این هدف شد و جهانیان یک بار دیگر فهمیدند که همراهی دو نگرش ایدئولوژی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکایی اجازه نمی‌دهد که صلح و آرامش بر منطقه و دنیا حکمفرما شود.


وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس، خاطرنشان کرد: استقلال ملی به‌ عنوان یکی از مؤلفه‌های حیاتی بقای یک ملت می باشد و همان احساس هویتی است که وقتی یک ملت احساس هویت کرد، آن‌ وقت استعدادها در او شکوفا می‌شود و کشور پیشرفت می‌کند از این رو دشمنان برای متوقف یا کُند کردن سرعت پیشرفت ایران اسلامی، راهبرد خدشه‌دار کردن استقلال ملی را در برنامه شیطانی خود قرار می‌دهد.


حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: دشمنان می خواهند باور به استقلال را تغییر دهند بنابراین صریحا استقلال کشور را یک امر قدیمی و کهنه‌ شده می‌نامند و می‌گویند؛ امروز دیگر استقلال کشورها مطرح نیست یعنی در نقشه‌ جغرافیای جهانی یک قدرتی وجود دارد، آن قدرت تصمیم می‌گیرد و همه عمل می‌کند، آنها در حال ترویج این تفکر هستند که به این کار نفوذ می گویند.


امام جمعه جازموریان عنوان کرد: دشمن ذیل راهبرد ستیز با استقلال ملی ملت ایران، تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار خود قرار داده است از این رو باید به خاطر داشته باشیم امروز درگیری جهانی بین حرکت استکباری و حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی است که مظهر آن انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی است.

کد خبر 1760477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha