اورژانس بانوان در قم دایر می‌شود/راه‌اندازی ۳۰ پایگاه سلامت جدید در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی بخش اورژانس بانوان و همچنین ۳۰ پایگاه سلامت جدید در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکتر مهدی مصری امروز (جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقا شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت مؤثر باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تأکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تأیید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه‌ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات‌رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به‌روز هستیم و برنامه‌ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه‌ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات‌رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سرطان در استان قم ملی شده و اقدامات ۲۶ گانه را در این خصوص داریم و در حال تلاش هستیم که بتوانیم این طرح را به‌صورت پایلوت در قم اجرایی کنیم.

دکتر مصری به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در راستای گردشگری سلامت در حال برنامه‌ریزی هستیم و دبیرخانه دائمی این زمینه در استان قم دایر شده است.

وی گفت: در حوزه خدمات سلامت مادر و کودک و جوانی جمعیت نیز توانسته‌ایم نقش مؤثری داشته باشیم و شاخص فرزند آوری در استان را نیم واحد افزایش دهیم.

وی گفت: موضوع ساماندهی بخش‌های درمانی را در دستور کارداریم و در کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌های قم، خدمات‌رسانی درمانی به تعرفه دولتی را انجام می‌دهیم.

دکتر مصری با اشاره به طرح‌های پیش رو گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم، موضوع تکمیل مرکز سرطان جامع استان، ساخت ستاد شبکه شهرستان کهک، راه‌اندازی پنج دفتر سراج به‌منظور سلامت روان، ساخت خوابگاه متأهلی و... را در دستور کارخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توسعه و تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی از دیگر برنامه‌های دانشگاه خواهد بود و از سوی دیگر پنج واحد اورژانس بانوان را به‌زودی در استان دایر خواهیم کرد.

کد خبر 1760487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha