ضرورت اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت در فارس

آیت الله دژکام گفت: با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تاکید بیشتری شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به روز معلم گفت: مسلما اهمیت جایگاه معلم بخاطر نقش تعلیم و تربیت است.اگر آنها تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می شود و فرق انسان و حیوان در همین تربیت و تعلیم است که خودش را نشان می دهد. از این جهت بایستی به مسئله تعلیم و تربیت و وظیفه دستگاه آموزش و پرورش بار دیگری توجه ویژه کنیم. 

وی افزود: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. اگر بچه‌های ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند ضرر بزرگی کرده‌ایم. 

امام جمعه شیراز ادامه داد: بنده یک زمانی قسمتی از شاهنامه فردوسی را در دانشگاه شیراز خواندم و گفتم این حرف‌های ایران به غربی‌ها بوده و هنوزم همان حرف است.از یگانه پرستی شروع می‌شود_ این نامه‌ای بوده که از ایران به روم رفته بود_تا دیگر ارزش‌های انسانی را که یکی پس از دیگری ذکر می‌کند. 

وی اضافه کرد: این شاخصه ایرانی بودن و اسلامی بودن است و بخواهیم آن را تغییر دهیم یعنی تسلیم آنهایی شدیم که به ارزش‌های انسانی پای بند نبوده‌ اند و نیستند.همان‌هایی که موشک می دهند و اسرائیلی که موشک می زند سفارت شما را خراب می کند.بچه‌ها را مطابق فرهنگ آنها نباید بزرگ کرد بلکه مطابق فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خودمان باید بار بیاوریم و این کار معلمان است و جا دارد که بر دست هر معلمی که تلاش می‌کند بوسه بزنیم که این کار خیلی بزرگی است. 

دژکام گفت: در این جهت انشاالله با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تاکید بیشتری شود. 

وی بیان کرد: مسلما از نظر صنفی هم معلمان و هم کارگران خواسته‌هایی دارند که در راستای عدالت است.بنده هر هفته می خوانم که "ان الله یامر بالعدل" و هر چه در راستای عدالت است ما حمایت می کنیم و باید حمایت کنیم چون اگر حمایت نکنیم پیرو قرآن نیستیم. انشاالله در این جهت هم به خوبی از عهده بر بیاییم و دولت بتواند کار کند و کارفرماها بتوانند اقدام کنند و آنچه حاصل می شود رضایت خدا و بندگان خدا باشد و عزت و عظمت ایران و اسلام را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 1760499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha