رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری در گرو رونق و جهش تولید است

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات جامعه اعم از مشکل بیکاری و  اقتصادی در گرو رونق و جهش تولید است، خاطرنشان کرد: ان شاء الله کارگران در سال جهش تولید با مشارکت مردم بهتر از گذشته نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۷ اردیبهشت ماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم و عقیدتی سیاسی سپاه، گفت: سالروز شهادت شهید مطهری که به عنوان روز معلم نامگذاری شده، مسئولیت معلمین را سنگین تر کرده است.

امام جمعه جیرفت افزود: معلمان باید بدانند الگوی آنها شخصیتی مهربان، دلسوز و وظیفه شناس است که در زندگی به جزء احساس تکلیف و وظیفه کار دیگری انجام نداده است و ان شاء الله معلمین ما اینچنین باشند تا بتوانند نسل مومن و متعهد تربیت کنند.

وی با بیان اینکه روز کارگر را گرامی میداریم، اظهار کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مردمی سازی اقتصاد نشان می دهد که کارگران بیشترین نقش را در تولید و جهش تولید ایفا می کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات جامعه اعم از مشکل بیکاری و  اقتصادی در گرو رونق تولید و جهش تولید است، خاطرنشان کرد: ان شاء الله کارگران در سال جهش تولید با مشارکت مردم بهتر از گذشته نقش آفرین باشند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق همچنان در صدر اخبار جهان و محافل سیاسی و نظامی جوامع جهانی است، ابراز کرد: همه جهانیان، عقلا و افراد سرشناس عالم این عملیات مقدس و ارزشمند وعده صادق را تحسین می کنند و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را می ستایند.

وی بیان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم منحوس اسرائیل اشتباه کرد و باید تنبیه شود، این وعده ایشان محقق شد و امروز همه سیاستمداران و نظامیان بر این عقیده هستند که این رژیم جعلی اشتباه بزرگی مرتکب شد.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: با عملیات وعده صادق ابهت پوشالی و بازدارندگی که رژیم صهیونسیتی ادعای آنرا داشت بر باد رفت نه تنها این اشتباه دامن این رژیم کودک کش را گرفت بلکه دامن برخی از قدرت های جهان را هم گرفت.

 امام جمعه جیرفت با بیان اینکه عملیات وعده صادق با اعلام قبلی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شد، اظهار کرد: آمریکا و غرب برای مقابله با این عملیات آمادگی لازم را داشتند و از آسمان عراق، سوریه، اردن و سرزمین های اشغالی استفاده کردند اما خواست خدا بر این بود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق پیروز شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، پیروزی در عملیات وعده صادق هم خواست خداوند تبارک و تعالی و عنایات و توجهات امام عصر (عج) بود.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: موضوع اصلی در عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح به‌ ویژه سپاه پاسداران مقتدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: در این عملیات به هیچ وجه تعداد موشک ها و پهبادهای شلیک شده و اصابت کرده و یا حجم تلفات نبود گر چه در پی این عملیات تلفات نظامیان و ادوات آنها بسیار گسترده است.

وی ابراز کرد: آنچه که در عملیات وعده صادق مورد توجه و مهم است اثبات توان و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نشان داد که جمهوری اسلامی نسبت به امنیت زمین، آسمان و مردمش با هیچکس شوخی ندارد و هر کس در هر کجای دنیا بخواهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهروندان آن نگاه چپ داشته باشد قطعا با پاسخ کوبنده تری مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام تارم سفر رئیس جمهوری به پاکستان و برخی از کشورها را حائز اهمیت دانست و گفت: پاکستان با ما یکهزار کیلومتر مرز مشترک دارد، و وجود مسائل امنیتی، مسائلی که دشمنان و بدخواهان به دنبال ناامن کردن دو کشور هستند، مسائل اقتصادی و تحرک گروهک هایی که ضد نظام جمهوری در خاک پاکستان فعالیت دارند همه اینها نشان از اهمیت این سفر است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری دستاوردهای بسیار مهم نظامی، امنیتی و اقتصادی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: حُسن روابط با همه جهان به ویژه کشورهای همسایه، منطقه و مسلمان از وعده های دکتر رئیسی بود که شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از برکات عملیات وعده صادق این است که نگاه کشورهای همسایه و جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر کرده است و کشورهایی که روزی یاوه گویی می کردند امروز بعد از عملیات وعده صادق، ادبیات آنها نسبت به ما فرق کرده است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه اگر در تنبیه رژیم صهیونسیتی کوتاه می آمدید آنگاه گستاخ تر از قبل به تجاوزات خود بر علیه کشور ما ادامه می داد، اظهار کرد: عملیات وعده صادق از برکات خون سردار شهید سلیمانی و سردار زاهدی و جبهه مقاومت است.

خطیب جمعه جیرفت گفت: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم از کشاورزان جنوب کرمان حمایت کنند زیرا اقتصاد جنوب کرمان بر پایه کشاورزی است اگر حمایت ها و سیاست های مدبرانه‌ وزارت کشاورزی نسبت به کشاورزان این منطقه کم رنگ شود نه تنها به اقتصاد منطقه بلکه تا اندازه ای به استان و کشور هم خسارت وارد خواهد شد.

کد خبر 1760500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha