شهید مطهری، میدان دار مبارزه با جریان استعماری غرب و اهل جهاد علمی و عملی اسلام ناب بود

امام جمعه شهر پاتاوه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری را یادآور شد و گفت: شهید مطهری، میدان دار مبارزه با جریان استعماری غرب و اهل جهاد علمی و عملی اسلام ناب بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۷ اردیبهشت ماه)در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و جایگاه معلم در اسلام و انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم و دین مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مومنین با تقوا، امانتداری است .

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: فرزندان ما، دانش آموزان، طلاب و دانشجویان همه امانت‌های الهی در دست ما هستند و همه ما باید در اکمال تقوا و علم آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند «این است و جز این نیست من معلم برانگیخته شدم و فرمودند بخشنده‌ترین شما پس از من، کسی است که دانشی بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند، از هر کس که حرفی آموختی، بنده او شده‌ای».(معلم، یعنی کسی که در دل انسان یک چراغی را روشن می‌کند او را از جهالتی به دانایی و معرفتی رهنمون می‌شود.)

حجت الاسلام سیادت یکی از اهداف کلان راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی را تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید دانست و با اشاره به اینکه آیت الله شهید مطهری نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است، به تشریح بیانات  امامین انقلاب اشاره و گفت: «شما معلمین، یک شغل بسیار بزرگی دارید که همان شغل الله است و یک مسئولیت بزرگ دارید که همان مسئولیت انبیا علیهم السلام است».

خطیب نماز جمعه پاتاوه ادامه داد: همچنین رهبری معظم انقلاب فرمود: «قدرت، اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند».

وی به نقل از امام محمد باقر (ع) با اشاره به اینکه «زکات دانش، آموختن آن به بندگان خدا است»، از لسان امام صادق (ع)، ادامه داد: «در پیشگاه کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید».

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با تبریک روز جهانی کار و کارگر، با بیان اینکه کارگران، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند به تشریح بیانات امامین انقلاب گریزی زد و گفت: «عقل و شرع اقتضا می‌کند که کار ما، هم برای خالق و هم مخلوق باشد، تا در دنیا و آخرت بهره‌مند شویم. ولی اگر برای غیر خدا کار کنیم،! لکن برای ما ضررهای معنوی دارد».

امام جمعه شهر پاتاوه در فراز دیگری از خطبه سیاسی نماز از لسان مقام معظم رهبری به استناد به اینکه «اساس مسئله، تولید است، اگر ما دنبال توسعه اقتصادی هستیم، باید کار را تقویت کنیم، بدون کار نمی‌شود»، عنوان کرد: «سرمایه‌گذاری، یک رکن کار است، رکن اساسی کار کارگر است».

وی قشر کارگر زحمتکش را ستون اصلی تولید در کشور دانست و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) دست پینه بسته کارگر را بوسید. کارگر و کارآفرین دو همکار در خط مقدم نبرد اقتصادی هستند و باعث افزایش قدرت کشور می‌شوند.

حجت الاسلام سیادت با طرح این سوال که پشت پرده مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل چیست؟ به سیاست های مزدورانه و فریبکارانه آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا در ادامه سیاست‌های متناقض و مزدورانه خود این بار با عضویت کامل فلسطین مخالفت کرد، در صورتی که اکثر کشورهای جهان با عضویت فلسطین موافق بودند و هستند حتی انگلیس و کشورهای اروپایی، ولی آمریکا آن را وتو کرد و لطمه سنگینی به موازنات جهانی صلح وارد کرده است.

امام جمعه پاتاوه به چندین دلیل مبنی بر اینکه آمریکا به موازات جهانی صلح لطمه وارد کرده اشاره کرد و ادامه داد: نخست اینکه آمریکا مدت‌هاست تاکید دارد که تشکیل کشور فلسطین باید از طریق مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی باشد، آن هم بدون پیش شرط باشد که اهداف آنها حذف حماس و بازگشت دوباره تشکیلات خودگردان خائن است.

وی تاکید کرد: دولت بایدن ملعون از ابتدای رو کار آمدن، به ویژه در ۶ ماه گذشته از جنگ غزه وانمود کرد که در حال طراحی سیاستی برای اعمال رویکرد دو دولتی و افزایش فشارها در این زمینه بر رژیم صهیونیستی است، در صورتی که در عمل حامی همه جانبه این رژیم جعلی کودک کش است.

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی با تبریک مناسبت ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) در سال ۱۳۵۸ ه.ش و روز معلم، بیان داشت: یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموز را گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: شهید مطهری، میدان دار مبارزه با جریان استعماری غرب و اهل جهاد علمی و عملی اسلام ناب بوده است.

وی یادآور شد: شهید مطهری پهلوان میدان جهاد تبیین، ژرف اندیش، مجاهد فی سبیل الله، زمان شناس، معلمی بزرگ برای دیروز، امروز و فردای کشور، اسلام شناس، جریان شناس و دشمن شناس بود.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود: «نقش معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش، جایگاه ویژه ای دارد. معلم در جمهوری اسلامی، تراز عملکردی می‌خواهد، تراز او در رفتار و کردار، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی (ص) و بهترین الگوی معلمان، آیت‌الله شهید مطهری است».

کد خبر 1760505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha