کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رشد اقتصادی جامعه بر محور کار و کارگر است و کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با قرائت و شرح فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه بهوبیان نکاتی پیرامون افزایش سطح معرفت، علم و بصیرت در مسیر مبارزه با دشمن پرداخت.
امام جمعه زاهدان با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد:سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه تحت عنوان روز کارگر نامگذاری شده که این روز را خدمت جامعه کارگری تبریک عرض نموده و از همه کسانی که با احساس مسئولیت و صبورانه برای رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: رشد اقتصادی جامعه و چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم بر محور کار و کارگر است و کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول این جبهه و جهاد اقتصادی هستند و طبعأ نامگذاری یک روز تحت عنوان روز کارگر برای تقدیر و تشکر از آن‌هاست و به تعبیر امام خمینی(ره) :"هر روز، روز کارگر است و جامعه نیازمند تلاش این قشر محترم و ارزشمند است".

وی اضافه کرد: قدرشناسی از این عزیزان نه تنها در زبان بلکه باید در مقام عمل هم باشد و رسیدگی به جامعه کارگری و پاسخ به انتظارات آن‌ها تقدیر عملی از آن‌ها است.

وی افزود: حمایت قانونی، تامین آبرومند معیشت و زندگی، حقوق کافی، امنیت شغلی و تامین عادلانه حق کارگر و کارفرما نمونه‌هایی از اقدامات عملی مورد نیاز است و طبعا هم کارگر و هم کارفرما باید به حق خود برسد تا برای هر دو صرفه کار و سرمایه‌گذاری داشته باشد و امیدواریم با لطف الهی و کمک دولتمردان و تلاش آن‌ها برای خدمت بیشتر به جامعه کارگری و حل مشکلات کارگران و کارفرمایان شاهد بهبود معیشت این قشر زحمت‌کش باشیم چرا که بهبود معیشت این افراد موجب رشد اقتصادی جامعه و بهبود معیشت سایر اقشار مردم و در نهایت تحقق شعار سال خواهد بود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است و به همین مناسبت تحت عنوان روز معلم نامگذاری شده است که این روز را به همه کسانی که در امر تعلیم و تربیت جامعه تلاش می‌کنند اعم از معلمان آموزش و پرورش، اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: قدرشناسی از معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه تنها به زبان نیست بلکه تقدیر عملی این است که ارزش‌گذاری و قدرشناسی برای علم و عالم در جامعه گسترش یابد و فرهنگ جامعه فرهنگ پیگیری و پی‌جویی برای کسب علم و دانش باشد و دانشجویی، علم آموزی و دانش آموزی فرهنگ و افتخاری برای نسل جدید ما باشد.

وی گفت: معلمان و اساتید زمانی خوشحال می‌شوند که ببینند جوانان قدر علم و عالم را می‌دانند و تمام همت و تلاش خود را برای خوب درس خواندن و فتح قله‌های علم به کار می‌بندند.

وی ادامه داد: تقدیر عملی شاگرد از استاد، خوب درس خواندن، دل دادن به درس و رشد علمی است تا استاد احساس کند که زحمات او هدر نرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جلوه دیگر تقدیر عملی از معلم و استاد این است که معلمان و اساتید بزرگ و نمونه را بشناسیم، از آنها درس و الگو بگیریم و راه آن‌ها را ادامه بدهیم.

وی افزود: شهید مطهری دارای ویژگی‌های متعددی بود از جمله قوت عقل و عقلانیت، قوت علمی و دانش بالا، دقت نظر، بصیرت و تیزبینی، نگاه نافذ، ایمان بالا، کار مخلصانه و دغدغه و دلسوزی برای جامعه اسلامی و نشانه‌های این ویژگی‌ها نیز مشخص است و کتاب‌های علمی و دقیقی از ایشان به جای مانده است به گونه‌ای که حضرت امام خمینی(ره) تعبیر بلندی در خصوص ایشان دارند و فرمودند:" من هیچکس را نمی‌شناسم که بگویم همه کتاب‌هایش مفید است و مردم را به کتاب‌های او ارجاع دهم اما آقای مطهری این گونه است و همه کتاب‌های او علمی و دقیق است".

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در موقعیتی که بسیاری از بزرگان انقلابی، مجاهدین را به عنوان مسلمانان انقلابی می‌شناختند و نزد امام برای آن‌ها وساطت می‌کردند شهید مطهری انحراف فکری آن‌ها را تشخیص داد و با آن‌ها مقابله کرد و جان خود را در این مسیر از دست داد و از جمله اولین کسانی بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط گروه فرقان به شهادت رسید. > اتاق خبر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان: آیت‌الله محامی اظهار کرد: دغدغه برای جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و حضور در عرصه‌های مورد نیاز از ویژگی‌های دیگر این شهید است به گونه‌ای که وقتی احساس نیاز می‌کند دست به قلم شده و برای کودکان کتاب داستان راستان را می‌نویسد که نشان از ایمان، تعهد، دغدغه و دلسوزی اوست و در زمان شاه هنگامی که حجاب زنان و دختران جامعه اسلامی را در خطر می‌بیند برای دفاع مقاله می‌نویسد و آن را جهت چاپ به مجله "زن روز" می‌دهد و خیلی‌ها از ارائه مقاله به این مجله ایراد گرفتند اما ایشان در پاسخ عنوان می‌کنند:" این مجله را همان‌ افرادی که مخاطب من هستند می‌خوانند پس باید مقاله من را هم بخوانند.

وی ادامه داد: شهید مطهری عضو شورای عالی انقلاب اسلامی بوده و در جای جای انقلاب اسلامی حضوری عالمانه، عاقلانه و قاطعانه داشت و زندگی، مرگ و شهادت با سعادتی نصیب ایشان شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: ما باید از این شهید بزرگوار درس بگیریم و در همه عرصه‌های تعلیم و تربیت که نیاز است حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: روز گذشته همایش آموزش و پرورش و خیرین مدرسه یار و نیز همایش تقدیر از مدافعان سلامت برگزار شد که ما جهت تقدیر و عرض خداقوت خدمت دوستان رسیدیم و از هر دو مجموعه اصحاب تعلیم و تربیت و اصحاب سلامت تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم.

آیت‌الله محامی گفت: ششم اردیبهشت‌ماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده محترم سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان که ایشان سالیان سال در خدمت شما مردم در استان بودند و نتیجه تلاش‌های خود را با شهادت گرفتند و روز پنجشنبه ششم اردیبهشت دوستان به دنبال برگزاری مراسمی بودند که با توجه به برگزاری مراسم در شهر قم و حضور فرزندان شهید در این برنامه مقرر شد صبح روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید عباسعلی سلیمانی در مسجد جامع شهر زاهدان برگزار شود و امیدواریم مردم ما با قدرشناسی از تلاش‌های این عالم گرانقدر در این مراسم شرکت داشته باشند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید راه این علمای بزرگ و شهیدان فرزانه از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، شهید طباطبایی و شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را ادامه دهیم و در جبهه علمی و فرهنگی که دشمن شبیخون فرهنگی زده سرباز و سردار تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای این کار مردم ما باید فرزندان با استعداد، با ایمان و متعهد خود را به حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بفرستند چرا که در ایام پذیرش حوزه‌های علمیه قرار داریم و نباید این سنگر خالی بماند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید قدر این فرصت را بدانند و از جایگاه حوزه‌های علمیه آگاه باشند چرا که حوزه‌های علمیه مکتب خانه امام صادق(ع) و سربازخانه حضرت ولیعصر(عج) است و اگر فرزند مستعدی دارند سهم خود را در ادامه این مسیر ایفا و فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند و در مقابل اساتید حوزه‌های علمیه نیز توفیق این خدمت را قدر بدانند و به درستی استقبال کنند و تلاش و سعی خود را برای تعلیم و تربیت طلاب به کار بگیرند.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:این روزها باران رحمت الهی در استان خشک شده ما نازل شده هر چند سیلاب‌ها و خسارت‌هایی هم به همراه داشته است و بنده در دوره قبل سیلاب در مناطق سیل زده حضور پیدا کردم و در این دوره هم به صورت تلفنی از طریق مردم و مسئولان پیگیر کار بودم و همه آن‌ها شکرگزار خداوند بودند و خوشبختانه در شمال استان هم مقدار معتنابهی آب به چاه نیمه آمده و از آن حالت بحران آب خارج شدیم و نیاز به شکر الهی و شکر عمومی دارد.


وی گفت: در دوران خشکسالی در همین خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردم که مردم خشکسالی را باور نکرده‌اند و نماز باران کمتر خوانده می‌شود و اگر نماز بارانی خوانده می‌شود هم جمعیت زیادی در آن شرکت نمی‌کنند و به قول آقایی مردم به دنبال آب از طالبان بودند و حالا خدای طالبان برای شما آب فرستاده و با وجود اینکه نماز باران نخوانده‌اید باید شکر این باران را به جای بیاورید و یک شکر عمومی و فراگیر داشته باشید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیلاب اخیر خسارت‌ها و تلفات جانی هم به همراه داشته اما بر حسب گزارش ارائه شده بحران را پشت سر گذاشتیم و خدمات رسانی به میزان مطلوب رسیده و مردم نیز متشکر بودند اما نکته این است که زیرساخت‌ها و راه‌های خراب شده به این زودی قابل ترمیم نیست و درست کردن آن نیاز به زمان و هزینه دارد.

کد خبر 1760508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha