تحقق فریضتین راه برون رفت از بی حجابی و بی حیایی/وعده صادق ضعف و استیصال آمریکا و اسرائیل را به رخ جهان کشاند

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: راه برون رفت از بی‌حجابی و بی‌حیایی در جامعه، اجرای طرح نور و تحقق دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به رابطه با آفات و آثار دوستی با خدا اختصاص داد و اظهار کرد: دوستی با خدا می‌تواند آفاتی داشته باشد از جمله دنیا دوستی که یکی از آفات دوستی با خداست.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید: «حب الدنیا و حب الله لا یجتمعان فی قلب ابدا، انسانی که هم خدا را دوست بدارد، هم دنیا را، این دو تا دوستی در یک دل نمی‌گنجد، لذا باید انسان فقط در قلبش خدا را قرار بدهد نه دنیا را ».

وی ادامه داد: امیرالمومنین امام علی علیه السلام می‌فرماید: «اگر خداوند را دوست دارید، دنیا دوستی را از دل‌هایتان بیرون کنید. خب الدنیا راس کل خطییه، دوست داشتن دنیا راس و ریشه تمام خطاهاست».

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: انسان باید از نعمت‌های دنیا خوب استفاده کند، ولی دل به دنیا و نعمت‌های دنیا نبندد، زیرا انسان باید دنیا را وسیله‌ای برای توشه آخرت قرار داده و از این طریق بتواند هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند شود.

خطیب نماز جمعه مارگون دومین آفت خدادوستی را هوای نفس دانست و افزود: انسان باید از هوای نفس به خدا پناه ببرد، مثل حضرت یوسف علیه السلام که از هوای نفس به خدا پناه برد «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّی ۚ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَحِیمٌ من هرگز خودم را تبرئه نمی‌کنم، نفس اماره بسیار به بدی‌ها امر می‌کند، مگر آنچه پروردگارم رحم کند، پروردگارم آمرزنده و مهربان است، این خداست که به ما کمک می‌کند تابع نفس اماره نشویم. این خداست که نسبت به بندگانش ترحم می‌کند».

وی با اشاره به اینکه سومین آفت خدادوستی، شیطان است، بیان کرد: خداوند متعال می فرماید ««گام‌های شیطان را پیروی نکنید، شیطان کارش این است که انسان را از مسیر خدا به مسیر غیر خدا دعوت کند».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: شیطان دشمنی آشکار برای همه انسان‌هاست و لذا اگر از نقشه‌های شیطان آگاه نباشیم، ممکن است از مسیر الهی خارج شویم.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: انسانی که خدا را در قلب خود قرار می دهد و جز خدا هیچ کس را در دل خود قرار نداده، این خدادوستی برای او آثار بسیار زیادی دارد.

وی نخستین آثار خدادوستی را استجابت دعا دانست و یادآور شد: انسان خدادوست پیش خدا عزیز و دعایش مستجاب می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور دومین آثار خدادوستی را خیر دنیا و آخرت دانست و ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود: «قلب‌ها سه گونه‌اند، قلبی که مشغول به دنیاست برایش سختی و بلاست، قلبی که مشغول به عقباست برایش درجات والاست و قلبی که مشغول به مولاست برایش هم دنیا و هم عقبا و هم مولاست».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون با اشاره به اینکه سومین آثار خدادوستی بهشت است، گفت: انسانی که خدادوست است، هوش و حواسش با خدا و قلبش آکنده از محبت به خدا بوده و ثمره‌اش داخل شدن در بهشت برین است.

وی با بیان اینکه چهارمین آثار خدادوستی این است که شفاعت رسول گرامی اسلام(ص)  شامل حالش می‌شود، افزود: خوشا به حال کسانی که خدا دوست هستند و الطاف خدا شامل حال آنها خواهد شد.

حجت الاسلام خواجه پور با طرح این سوال که عشق برتر چیست؟، ادامه داد: چون زلیخا ایمان آورد، حضرت یوسف علیه السلام با او ازدواج کرد، زلیخا از یوسف کناره می‌گرفت و به عبادت خدا می‌پرداخت و چون حضرت یوسف علیه السلام او را در روز به خلوت دعوت می‌کرد، زلیخا به او وعده شب می‌داد، چون شب می‌شد وعده روز می‌داد.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: حضرت یوسف علیه السلام به او تندی کرد و فرمود «آن دوستی و شوق و محبت تو نسبت به من چه شد؟ زلیخا گفت ای پیامبر خدا من تو را وقتی دوست داشتم که خدایت را نشناخته بودم، اما چون او را شناختم، همه محبت‌ها را از دل خود بیرون کردم و خدا را در دل خود قرار دادم». انسان باید در قلبش جز خدا هیچ کس را قرار ندهد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز معلم و روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و افزود: معلم نخستین تعلیم دهنده انسان بعد از پدر و مادر است.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه معلم علم را تعلیم می‌دهد و علم تمدن جامعه را می‌سازد و در واقع معلم تمدن را می‌سازد، گفت: معلمان ما مصداق این آیه در سوره جمعه هستند «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

خطیب نماز جمعه مارگون در توضیح ایه آیه، گفت: معلمین عزیز ما نخست به تزکیه نفس پرداختند سپس به تعلیم دیگران، تا انسان در وهله نخست به خودسازی نپردازد یقیناً نمی‌تواند دیگران را بسازد و انسان سازی کند.

وی با بیان اینکه معلم امانت دار و امانت او غیر از همه امانت‌هاست و انسان امانت اوست، بیان کرد: شهید رجایی می‌فرماید «معلمی شغل نیست، عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کردی، رهایش کن و اگر عشق توست مبارک باد».

حجت الاسلام خواجه پور پیامبر گرامی اسلام فرمود «انی بعثت معلمان، من معلم مبعوث شدم» این حدیث در واقع ارزش و جایگاه شامخ معلم را یادآور می‌شود و پیامبری که وانک لعلی خلق عظیم است به ما می‌فهماند که این اخلاق عظیم را از طریق معلمی کسب نموده است.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معلمان و رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان، یادآور شد: کسی که معلم مبعوث شده، یعنی خود را به اخلاق الهی آراسته و او یک معلم واقعی است، لذا معلمان ما در سنگر خطیر تعلیم و تربیت قرار دارند و باید با تزکیه نفس و تعلیم، این سنگر را حفظ کنند.

وی ضمن تبریک روز کار و کارگر به همه کارگران زحمتکش کشورمان، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگران در هفته گذشته داشتند فرمودند «رکن جهش تولید کارگر است»، یعنی شعاری که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شد رکنش کارگر می‌شود و ما باید این کارگران را حمایت کنیم، تدابیری بیندیشیم که هم جیب کارگر و هم جیب ملت پر شود.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه اگر جهش تولید محقق شود، جیب ملت و کارگر هم پر می‌شود، ادامه داد: ملت ایران اسلامی استحکام خود را باید در کار، عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه مسئولان باید در جهت شعارهای سال که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری می‌شود، تدبیر داشته باشند، اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید و مشارکت مردم است، تدابیری را برای کار، تولید و مشارکت مردم اتخاذ نمایند تا جهش تولید محقق شود.

وی گفت: از همه کارگران زحمتکش و دلسوز که برای آبادانی و ساختن کشور تلاش می‌کنند و به ویژه از کارگران این شهرستان و کارگرانی که در شهرداری شبانه روز تلاش می‌کنند و بنده هم تلاش آنها را می‌بینم (البته خدا باید ببیند و او می‌بیند)دست این کارگران را می‌بوسم و از آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام خواجه پور اجرای طرح نور، یعنی عفاف و حجاب توسط نیروهای جان بر کف انتظامی را یادآور شد: مجدانه از این عزیزان باید تشکر کنم که مثل همه صحنه‌های امنیتی وارد میدان شدند و امنیت دینی و اسلامی را برای مردم رقم می‌زنند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اگرچه شاهد یک سری بی‌همتی‌ها از سوی بی‌حجاب‌ها هستیم، اما راه برون رفت از بی‌حجابی و بی‌حیایی در جامعه، اجرای طرح نور و تحقق دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به ثمرات واقعه مبارک عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: عملیات وعده صادق اگرچه اسرائیل و آمریکا را بر جای خود نشاند، ضعف و استیصال آنها را به رخ جهان کشاند و از طرفی اقتدار ایران اسلامی را به دنیا اثبات کرد، اما مردم باید بدانند ثمرات این عملیات و واقعه مبارک چه بود.

حجت الاسلام خواجه پور تسهیل امور صادرات و واردات، کاهش زمان و هزینه‌های تجارت بین‌الملل برای تجار ایرانی، اعتبار گواهینامه‌های ارزیابی و انطباق جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۱۱۰ کشور و جذب سرمایه‌گذار در بخش نهادهای ارزیابی انطباق و آزمون به دلیل صرفه اقتصادی و اعتبار بین‌الملل را از جمله ثمرات این عملیات برشمرد.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: تسهیل تجارت اقتصادی با کشورهای همسایه، حذف نمونه برداری و آزمون کالاهای صادراتی در کشورهای عضو اپیک از ثمرات عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی بیداری اسلامی را به وجود آورد.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی معنایش همین است که در آمریکا و اسرائیل تظاهرات می‌کنند و علیه کشورشان شعار می‌دهند، بیداری اسلامی معنایش این است که همه پشت سر ملت مظلوم غزه ایستادند، به خیابان‌ها می‌ریزند و علیه ظالم، شعار می‌دهند، ظالم کیست؟ آمریکا و اسرائیل و همپیمانانش هستند.

کد خبر 1760516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha