دهه کرامت فرصت جریان‌سازی و ترویج معارف اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام خداداده گفت: دهه کرامت سنت حسنه‌ای است که برای جریان‌سازی بزرگ در اختیار متولیان فرهنگ، چه از جنس حاکمیتی و چه از جنس مردم یعنی هیات‌ها، مساجد و... قرار می‌گیرد و می‌توان از این فرصت بهره بُرد و مکتب اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام کمال الدین خداداده امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در نشست هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که با حضور دستگاه های عضو در آستان مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: حقیقتاً شکوه تمدن ایرانی و تمدنی که بر مبنای ایران اسلامی شکل می گیرد به واسطه مجاهدت و حضور فرزندان اهل بیت(ع) و وجود نازنین امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه هر چه ما داریم از این برکت ذوات مقدسه و نورانی است، افزود: دهه کرامت بهانه ای برای بیشتر گفتن از ولایت و مکتب اهل بیت(ع) است و هر چه از نورانیت، فضائل و کرامات آنها سخن بگوییم باز کم گفته ایم.

به گفته حجت الاسلام خداداده دهه کرامت سنت حسنه ای است که برای یک جریان آفرینی بزرگ در اختیار متولیان فرهنگ؛ چه از جنس حاکمیتی و چه از جنس مردم یعنی هیات ها، مساجد و... قرار می گیرد و می توان از فرصت بهره برد و مکتب اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج داد.

وی همچنین به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اشاره کرد و گفت: این مناسبت یک رویداد مهم برای دختران کشور است تا بتوانیم دختران را با الگوی حضرت معصومه(س) با آن نگاهی که پدران ما نسبت به زن و نقش زنان داشتند آشنا کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: صدها سال پیش وقتی مردم متوجه تشعشع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) شدند زاهد، سالک، عابد و مفسر در مقابل این حرم نورانی دست به سینه ایستادند و حوائج خود را طلب کردند.

وی با اشاره به اینکه در اقصی نقاط کشور نیز زیارت‌گاه هایی داریم که شخصیت زن در آن دفن است، عنوان کرد: در دورانی که غرب مالکیتی برای زن قائل نبود و وجود اجتماعی او را به رسمیت نمی شناخت نگاه ما به زن متعالی بوده و تاریخ و تمدن مان چنین جایگاهی را به زن داده است.این نگاه اگر در جامعه ترویج شود بسیاری از مسائل حل شدنی است.

حجت الاسلام خداداده در پایان با گرامی داشت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت با بزرگداشت حضرت فاطمه معصومه(س)، روز بزرگداشت احمد بن موسی(ع) و سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) سرشار از اتفاقاتی است که می توان به وسیله آن به سر منزل مقصود برسیم.

کد خبر 1760627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha