کرمان؛ میزبان سومین جشنواره چندرسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از میزبانی سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید شاهرخی، شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست خبری که به اتفاق رئیس اتاق بازرگانی استان برگزار شد؛ با حضور رییس اتاق بازرگانی برگزار شد؛ افزود: اولی‌ترین بخشی که می‌تواند نهادهای دولتی را در شعار سال همراهی کند اتاق بازرگانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: با همراهی اتاق یکی از جشنواره‌های مهم ملی میراث فرهنگی با عنوان چند رسانه‌ای در کرمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی یزد و قزوین در دو جشنواره قبلی؛ از میزبانی کرمان برای سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی خبر داد و توضیح داد: برای این میزبانی ۲۵ شاخص میان کرمان و فارس مورد بررسی قرار گرفت.

شاهرخی همراهی بخش خصوصی در این جشنواره را نکته قابل توجهی عنوان و بیان کرد: زمان دقیق برگزاری این جشنواره در روزهای آینده نهایی می‌شود.

وی برگزاری همایش بین‌المللی راه ابریشم در پاییز سال جاری، کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سیمنار باستان شناسان ایران در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز در کرمان، رویداد میراث ناملموس را به عنوان دیگر رویدادهای پیش رو فهرست کرد.

شاهرخی گفت: از ۲۹ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد همزمان با هفته میراث فرهنگی؛ اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی نگهداری می شده به موزه‌های استان به ویژه هرندی منتقل می‌شود که بالغ بر ۴هزار اثر است.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان هم با بیان اینکه کرمان آنگونه که هست معرفی نشده و انعکاس مطلوبی از ظرفیت‌های استان در رسانه‌های خارج استان نمی‌بینیم؛ انتخاب کرمان به عنوان مقصد گردشگری را یکی از موضوعات اولویت‌دار عنوان کرد.

وی بهترین مسیر برای تحقق این مهم را رسانه‌ها دانست و گفت: رونق اقتصاد گردشگری در استان مستلزم ورود توریست است.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: استانی که  ۱۰ اثر ثبت جهانی از مجموع ۲۷ اثر دارد؛ اما حتی در خود میراث فرهنگی هم جایگاهی که باید را ندارد.

کد خبر 1760639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha