لزوم تربیت طلاب و مبلغان زبان‌دان در حوزه

کارشناس مسؤل امور بین الملل دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن اشاره به سابقه حضور تبلیغی طلاب این نهاد علمی فرهنگی در عرصه بین الملل از سهم بالای دانشگاه نسبت به تربیت طلاب و مبلغان زبان دان در حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام محسن اسدی موحد، کارشناس مسؤل امور بین‌الملل دانشگاه رضوی که به عنوان مبلغ جوان برتر در عرصه بین الملل از سوی حوزه علمیه خراسان مورد تقدیر قرار گرفته است از سهم بالای دانشگاه رضوی در عرصه تربیت طلاب و دانشجویان زبان دان و مبلغ بین الملل در حوزه علمیه خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش زبان دانان و مستعدان عرصه بین الملل خراسان در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ در مشهد، هدف از آن را تجمیع و نظم دهی به گروه طلاب زبان دان و رصد کمی و کیفی تنوع زبانی و پژوهش‌های بین المللی دانست.

اسدی موحد با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ طلبه زبان دان شناسایی و افزون بر ۸۰ نفر از برترین ها برای همایش دعوت شدند، گفت: این کار حداقل باید ۱۰ سال پیش انجام می‌شد تا سبب تشویق و ترغیب طلاب برای حضور در این عرصه شود.

کارشناس مسؤل امور بین الملل دانشگاه رضوی با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از دعوت شدگان به این همایش از خروجی های دانشگاه رضوی بودند، بیان داشت: نکته قابل توجه و با اهمیت، حضور پرتعداد پیشکسوتان ورودی دهه ۶۰ دانشگاه رضوی تا نسل های جوان بعدی بود که مایه فخر و مباهات دانشگاه رضوی به عنوان یک حوزه علمیه اصیل و البته پیشرو در عرصه تربیت طلاب زبان دان است.

وی افزود: اکثر تقدیر شدگان در این همایش نیز از فارغ‌التحصیلان ادوار مختلف دانشگاه علوم اسلامی رضوی بوده، چه در بخش پیشکسوتان، طلاب جوان و چه سازمان های فعال و همکار در زمینه بین الملل که همه خروجی و به نوعی مرتبط با این نهاد علمی فرهنگی بوده اند.

اسدی موحد در ضمن بیان برنامه های آینده حوزه در زمینه بین الملل، از ایجاد شوراهای راهبردی در عرصه تبلیغ بین الملل، نمایندگان زبان دانان و غیره خبر داد که در سال جدید پیگیری می شود.

وی از حضور رئیس کالج اسلامی لندن، کنسولگری عراق، سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان و نیز حضور مجازی رایزن های فرهنگی ایران در ارمنستان زیمباوه و نامبیا در این همایش خبر داد و مهم ترین دستاورد آن را امید افزایی در بین طلاب جوان دانست.

کارشناس مسؤل امور بین الملل دانشگاه رضوی با ابراز امیدواری نسبت به آینده تبلیغ بین الملل و تربیت طلاب زبان دان در حوزه، توجه به کیفیت یادگیری و تکلم به زبان های خارجه، و نیز افزایش سواد علمی و حوزوی و همچنین مخاطب شناسی را بسیار لازم و مهم خواند.

وی در پایان مدیریت طلاب و جهت دهی در عرصه تبلیغ بین الملل، برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و افزایش کمی و کیفی عرصه تربیت طلاب زبان دان برای حضور در فضای علمی و آکادمیک بین الملل را در کنار تبلیغ بین الملل ضروری دانست.

پایان پیام/

کد خبر 1760711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha