گزارشی از پاسخ‌های استاندار اصفهان به سوالات خبرنگاران

استاندار اصفهان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: در شرایطی که رسانه‌های نظام سلطه بدنبال ناامید کردن مردم هستند با کوشش و روشنگری رسانه تصویری واقعی و متفاوت از ایران اسلامی به جهان مخابره شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود با کسری آبخوان قابل توجهی مواجه است، گفت: در این خصوص گام اول این است که روند کاهش این ذخیره را در آبخوان متوقف کنیم و در گام دوم شیب را به سمت احیای آبخوان حرکت دهیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این دو گام به صورت همزمان ۲۵ برنامه با پنج محور تعریف کرده‌ایم و تمام قد استان برای اجرای پروژه‌های تأمین آب استان ایستاده است.

وی ادامه داد: تا قبل از شروع پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، رکورد اجرای انتقال ۱/۹ کیلومتر در روز بوده است که اکنون رکورد ۵ کیلومتر را نیز زده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: در پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان روزانه ۴۰۰ تریلی به طور متوسط حمل لوله به محل این پروژه را انجام می‌دهند، یکهزار و ۳۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت و در جبهه‌های متعددی پیمانکاران فعال هستند.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین کن‌ها در شهرستان سیریک برنامه‌ریزی شده است و هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد.

مرتضوی گفت: تاکنون در برابر گسترش بی رویه صنایع و ایجاد صنایع جدید نیز ایستادگی کرده‌ایم زیرا معتقدیم اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و اولویت استان در تأمین آب مصرفی، آب آشامیدنی مردم است.

وی ادامه داد: این رویکرد باعث شده تا بارها مورد هجمه قرار بگیریم اما بر اصل تحقق سند آمایش استان تأکید داریم و تنها راه پیشرفت استان اصفهان را در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری متصور می‌شویم.

استاندار اصفهان گفت: در کشور ما از دو سال گذشته، تمرکز ویژه‌ای بر ساماندهی اتباع خارجی انجام شده است و وزارت کشور در قالب یک کار ستادی جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کند که استان اصفهان نیز حسب حضور اتباع در این ستاد حضور دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در قالب این ستاد جمعیت اتباع خارجی حاضر در استان شناسایی و برای اتباع غیرقانونی برنامه‌ریزی و گزارشات به صورت ماهانه به وزیر کشور اعلام می‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه بایستی نگاه عالمانه‌ای به حضور اتباع داشته باشیم، بیان کرد: استان اصفهان به مدت ۹ ماه رتبه نخست عملکرد و ساماندهی اتباع در کشور را داشت و این ساماندهی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با ابراز نگرانی از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی و آثار نادیده گرفتن حقابه این تالاب افزود: بستر خشک تالاب گاوخونی مرکز اصلی تولید گرد و غبار و آلودگی در اصفهان است که فعال شدن آن سبب می شود بخش وسیعی از فلات مرکزی کشور با چالش جدی روبه‌رو شود که پیگیری‌ها برای حل این مساله در سطح ملی ادامه دارد.

کد خبر 1760888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha