آغاز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در دستور کار امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ اکنون نوبت بررسی بخش دوم لایحه بودجه است.

برای اولین‌بار قرار است که جداول در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

یادآور می شود پیش از آغاز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره نحوه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره جداول پرداخت.

طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

براساس این گزارش،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را رفع و تصویب کردند. این ایرادات شامل اصلاحات عباراتی و جزیی بود.

آخرین جلسه مجلس یازدهم دوم خرداد ماه برگزار خواهد شد و هفتم خرداد ماه زمان آغاز به کار مجلس دوازدهم خواهد بود.

کد خبر 1760944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha