افتتاح یک مرکز اسلامی بزرگ در بوسنی و هرزگوین

یک مرکز اسلامی بزرگ در شهر «زنیتسا» بوسنی و هرزگوین با امکانات بسیار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، اقلیت‌های مسلمان بوسنی و هرزگوین در راستای اجرای برنامه «ایام وقف» وابسته به اداره اوقاف جامعه اسلامی ، یک مرکز بزرگ اسلامی را با حضور تعدادی از مقامات و علما در شهر زنیتسا افتتاح کرد.

مساحت این مرکز اسلامی جدید حدود پنج هزار و ۵۰۰  متر مربع است و شامل یک مسجد بزرگ، سالن کنفرانس، سالن جلسات و سمینارها، کتابخانه علمی متصل به سالن مطالعه، مهدکودک، آشپزخانه غذاخوری و فضایی برای دانش آموزان است.

دکتر مولودین اف دیزدارویچ، مفتی شهر زنیتسا از افتتاح مرکز اسلامی جدید در این شهر ابراز خرسندی کرد و از همه کسانی که به هر نحوی در ساخت این بنا مشارکت داشتند تشکر کرد.

وی تاکید کرد: مرکز جدید اسلامی بر استقامت و تلاش و تعهد و انجام کار خیر گواهی می‌دهد.

دکتر سیند زاگیموویچ، رییس اداره اوقاف نیز گفت: افتتاح مرکز اسلامی نشان دهنده کار مشترک با تعدادی از نهادها و ارگان های داخلی و بین المللی است تا یک مرکز اسلامی پیشرفته و با کیفیت باشد.

دکتر حسین کاوازوویچ، رئیس جمهور اسلامی بوسنی و هرزگوین با ابراز افتخار از افتتاح مرکز اسلامی جدید، بر اهمیت آن برای شهر زنیتسا و همه مسلمانان بوسنی و هرزگوین تاکید کرد و گفت: مشیخت اسلامی تلاشی فراوان برای ساختن مرکز اسلامی انجام داد تا دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی را برای مردم این شهر محقق کند.

سنگ بنای ساخت مرکز اسلامی جدید زنیتسا در هفتم می ۲۰۰۸ گذاشته شد در ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ افتتاح شد.

کد خبر 1760992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha