سیلاب در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

آخوندی گفت: در مجموع ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال خسارت در پی جاری شدن سیل در استان خراسان جنوبی برآورد شده است.

محمدعلی آخوندی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر در اکثر نقاط استان ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: علی‌رغم بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ادامه گفت: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن، خسارت زیادی در بخش‌های مختلف ایجاد شده که بیشترین این خسارات مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

آخوندی بیان کرد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

وی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر در استان پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع کشاورزی به ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر و مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: همچنین ۸۴۹ راس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

آخوندی به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تاسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تاسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل، آبنما و ... بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و ۶ طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

آخوندی بیان کرد: همچنین خسارت وارده به۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی، براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 1761093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha