ارزشمندی فعالیت کارگر در جامعه به درستی تبیین شود

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: در راستای تکریم جایگاه کار و کارگر لازم است که ارزشمندیِ فعالیت کارگر در جامعه به درستی تبیین شود.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: کار، مایه حیات جامعه و ستون فقرات زندگی مردم است و به همین خاطر است که در آموزه های اسلامی و کلام اهل بیت(ع)، کارگر دارای جایگاه مهم و ارزشمندی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که ارزشمندی کارگر در وهله نخست ریشه در ارزش کار و تلاش برای کسب روزی حلال دارد و همین مساله است که باعث برانگیخته شدن احترام در جامعه نسبت به کارگران می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: در راستای تکریم جایگاه کار و کارگر لازم است که ارزشمندیِ فعالیت کارگر در جامعه به درستی تبیین شود.

مدرس دانشگاه همچنین گفت: در سیره حضرات معصومین(ع) فعالیت های اقتصادی افراد ارزش بالایی دارد، کما این که ایشان کارگران و تولید کنندگان را بسیار تشویق می کردند و اساساً سیره عملی پیامبر (ص) و ائمه هدی(ع) این بوده که بار زندگی خود را شخصاً به دوش می کشیدند و هیچ گاه برای تأمین ضروریات زندگی، خود را وابسته به دیگران نمی کردند.

وی با اشاره به نقش کلیدی کارگران در تحقق شعار سال بیان داشت: زحمات و تلاش های کارگران باعث رونق تولید و ایجاد ثروت در جامعه می شود و از این رو چه مسئولان و چه کارفرمایان باید قدردان این تلاش ها و مجاهدت ها باشند و برای رفع مشکلات کارگران به خصوص در زمینه های معیشتی اهتمام لازم را داشته باشند

کد خبر 1761114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha