فرزندآوری و راهبردهای افزایش جمعیت در کانون تخصصی خواهران ولایت زنجان

به گفته ذوالقدر، کانون فرهنگی هنری ولایت زنجان، طرح جوانی جمعیت را به به مدت سه سال و با تشکیل ۱۴۴ کارگاه برای بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران در رده سنی بالای ۲۰ سال برگزار کرد.

زهرا ذوالقدر، مدیر کانون تخصصی خواهران ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) مجتمع رضوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: کانون ولایت طرح جوانی جمعیت را به به مدت سه سال و با تشکیل ۱۴۴ کارگاه برای بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران در رده سنی بالای ۲۰ سال برگزار کرد.

وی ادامه داد: این طرح در سرفصل های تربیت فرزند، فرزندآوری، آسیب های تک فرزندی، عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری، عوامل تحکیم بنیان خانواده، افزایش فرزند و جوانی جمعیت برگزار شد.

فرزندآوری و راهبردهای افزایش جمعیت در کانون تخصصی خواهران ولایت زنجان

به گفته این مسئول، کارگاه های پیش از ازدواج برای ۳۰ زوج در قالب کلاس های مشاوره های فردی و گروهی با حضور روانشناسانی از حوزه های علمیه تشکیل شد.

ذوالقدر با یادآوری اینکه کارگاه های اشغالزایی ویژه مادران در قالب تشکیل کارگاه های خیاطی برای ۵۰ نفر برگزار شد، تصریح کرد: این کارگاه ها در حال حاضر دایر است و محلی برای درآمدزایی مادران این کانون فراهم شده است.

مدیر کانون تخصصی خواهران ولایت ادامه داد: دعوت از بانوان جهت شرکت در طرح جوانی جمعیت به صورت چهره به چهره و بیان جذابیت های دوره بود و تلاش کردیم با نصب بنر در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) از مادرانی که برای اقامه نماز در مسجد حاضر می شدند نیز دعوت کنیم.

فرزندآوری و راهبردهای افزایش جمعیت در کانون تخصصی خواهران ولایت زنجان

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده های شرکت کننده در طرح جوانی جمعیت از دیگر جذابیت های طرح در این کانون بود، اضافه کرد: در اینطرح از اساتید و مشاوران حوزوی برای ارائه خدمات مشاوره دعوت شد که منجر به فرزندآوری در خانواده های تک فرزند و در مواردی نیز تولد فرزند سوم در خانواده های شرکت کننده در طرح بودیم.

کد خبر 1761160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha