برقراری عدالت آموزشی با کاهش تنوع مدارس در دستور کار است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اذعان به اینکه تنوع آموزشی در مدارس ما بیش از اندازه است متذکر شد: توجه ویژه به مدارس دولتی عادی از سال گذشته در اصفهان آغاز شده و ساماندهی و برقراری عدالت آموزشی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت مقام با بیان اینکه اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست گفت: اگر بخواهیم آینده را پیش بینی کنیم باید سری به مدارس بزنیم چرا که نبض آینده جامعه در مدارس نقش می‌گیرد.

وی تاکید کرد: حال آموزش و پرورش خوب است و تا حدودی کمبودها جبران شده است اما در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی هنوز نیازهایی وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: در بعد محتوا و در بعد کیفیت آموزش نیاز به توجه بیشتر است و باید با تمام توان ادامه پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تعالی آموزش و پرورش را تعالی کل جامعه دانست و افزود: کار آموزش و پرورش مشابه کار رسانه است و بنده اعتقاد دارم کار فرهنگی کاری دلی است و رسانه یک نهاد و یک عنصر فعال و اثر گذار در آگاهی بخشی و عمق بخشی به جامعه و رابط و واسطه بین مسیولان و مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای یک نهاد توسط رسانه عرضه و نقد می شود رسانه می‌تواند مشکل گشا و راهگشا باشد اظهار داشت: به هیچ عنوان در پاسخگویی به رسانه مضایقه نمی کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر نهادها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش مرتفع می‌شود تصریح کرد: سال گذشته در پی آلودگی هوای اصفهان ۱۱ روز مدارس اصفهان غیر حضوری شد و ۶۰۰هزار دانش آموز در این دوران از کلاسهای حضوری محروم شدند و پیرو آن ۴۰میلیون ساعت آموزش ما کم رمق شده است و کیفیت لازم را ندارد.

وی تاکید کرد: با حل و یا کاهش این معضل و برخورد و رسیدگی به قسمت‌هایی که باعث این آلودگی می شوند یا ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاده می‌تواند آموزش و پرورش را از عقب ماندگی کیفی نجات دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما آمده‌ایم که مربیان خوبی برای فرزندان شما سازماندهی کنیم گفت: تنوع مدارس موافقین و مخالفینی دارد و اخیرا شورای آموزش و پرورش در این بحث وارد شده تا در نهایت منتهی به کاهش این تنوع شود و عدالت آموزشی برقرار شود.

وی با اذعان به اینکه تنوع آموزشی در مدارس ما بیش از اندازه است متذکر شد: توجه ویژه به مدارس دولتی عادی از سال گذشته در اصفهان آغاز شده و و معلمان ممتاز را برای تدریس در این مدارس ترغیب کرده‌ایم.

ابراهیمی افزود: در خرداد ماه سال گذشته رتبه نهایی اصفهان در کل کشور دومین رتبه برای مدارس دولتی عادی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت در سال گذشته بیش از ۶هزار دانش آموز به آغوش مدرسه بازگشتند و اصفهان رتبه نخست بازگشت به مدرسه را در کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ مدرسه دچار فرونشست شدند که بخش عمده‌ای از آنها با اقدامات فنی مهندسی در حال استفاده هستند و ۴۲ مدرسه از چرخه فعالیت خارج شدند و مدارس ناحیه ۵، ناحیه ۴ و منطقه برخوار از بیشترین آسیب فرونشست را دیده اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سال گذشته سونامی بازنشستگی داشتیم و در ورودی‌ها با کاهش تعداد مواجه بودیم افزود: استفاده از نیروهای بازنشسته و نیروهای حق التدریس برای جبران کمبود معلم در سال جاری مد نظر است و هنوز بهترین راه را استفاده از نیروی حق و تدریس برای جبران کمبود نیروی انسانی می دانیم.

کد خبر 1761165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha