دهه کرامت فرصتی مناسب جهت تبیین زندگی اهل بیت(ع) است

آیت الله فلاحتی با تاکید بر توجه به بعد شادی آفرین دهه کرامت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، گفت: این ایام فرصتی مناسب جهت تبیین زندگی اهل بیت(ع) به ویژه بانوان است که زندگی خود را وقف تبلیغ و گسترش اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جلسه استانی ستاد دهه کرامت با اشاره به ارکان مسجد و محوریت امام جماعت در اجرای فعالیت‌های مسجدی گفت: ارکان و محورهای مساجد شامل امام جماعت، اهالی مسجد، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری باید مساجد را به سمت جوان‌سازی و جوان‌گرایی سوق دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فلسفه کانون‌های مساجد بر جذب و ارتقای جوانان است افزود: حضور جوانان در مسجد، امید افزایی و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

وی بر تعامل مدیران کانون‌ها با مسئولان شهرستانی به ویژه امامان جمعه تاکید کرد و خواستار برگزاری نشست‌های فصلی و برنامه‌ریزی و هماهنگی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد شد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید بستر لازم جهت فعالیت جوانان در مساجد فراهم شود اذعان کرد: از طلبه‌های جوان در مساجد جهت گردهمایی جوانانه و بررسی مسائل و پاسخ به شبهات بهره گرفته شود.

وی در ادامه به اشاره به دهه کرامت و نامگذاری روزهای این دهه مبارک اظهار کرد: این ایام فرصتی مناسب جهت تبیین زندگی اهل بیت(ع) به ویژه بانوان است که زندگی خود را وقف تبلیغ و گسترش اسلام کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به بعد شادی آفرین دهه کرامت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تاکید کرد و افزود: در این ایام که مربوط به معنویات دینی است نباید از اصل غافل شویم و با شور و نشاط اجتماعی مردم را به دین و اهل بیت(ع) دعوت کنیم.

وی بر تبیین سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) تاکید کرد وادامه داد: تبیین جایگاه اهل بیت(ع) با بهره گیری از ظرفیت رسانه و صدا و سیما مورد توجه باشد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: این مجالس باید عامل افزایش دانش و آگاهی جامعه به اهل بیت(ع) شود و در سایه شادی و نشاط به تعریف و تمجید از اهل بیت(ع) بپردازیم.

دهه کرامت فرصتی مناسب جهت تبیین زندگی اهل بیت(ع) است

کد خبر 1761181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha