درجه بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: درجه‌بندی و ارزیابی فنی ۳۴ کارگاه صنایع‌دستی استان خراسان شمالی برای صدور گواهی کیفیت کارگاهی انجام شد.

پروانه کلاته، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: درجه‌ بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی در راستای دستیابی به نقاط قوت و ضعف هر کارگاه انجام شد تا از طریق آن بتوان تحلیل منطقی جهت رفع معایب و نواقص و ارتقای سطح کارایی و کیفیت کارگاه‌ها ارائه داد.

وی با بیان اینکه درجه ‌بندی کارگاه‌ها بر اساس لیست ارائه‌ شده توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی انجام‌ شده است، خاطرنشان کرد: درجه ‌بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌ دستی خراسان شمالی بر اساس ۱۴ شاخص از جمله مدارک، منابع انسانی، نور، صوت، طراحی محصول، تجهیزات، خطرات، ایمنی، میزان فروش، سرمایه در گردش، بسته ‌بندی، قیمت‌گذاری، فرآیند تولید، کیفیت مواد اولیه و محصول انجام ‌شده است.

کلاته عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر فعال در ۷۹ رشته صنایع‌دستی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

 معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد: صنایع‌ دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

کلاته تصریح کرد: انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

کد خبر 1761274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha