مشارکت کم‌نظیر مردم در مسابقه قرآنی ویژه رمضان آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقه روزانه قرآنی ماه رمضان شرکت کردند و این یک آمار کم نظیر را در یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» همزمان با سراسر کشور با در طول ماه مبارک رمضان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: وجه تمایز شهرستان آران و بیدگل در اجرای این پویش، علاوه بر اجرای پویش کشوری، بومی سازی این پویش با تولید محتوا و کلیپ های روزانه تفسیری و اجرای مسابقه قرآنی با بهره گیری از ظرفیت قرآنی این شهرستان بود.

مجیدی تبار ادامه داد: در اجرای این طرح بومی سازی شده، کلیپ های تفسیری سه دقیقه ای نکات تدبّری و مفاهیم آیات منتخب توسط حجت الاسلام «مهدی یوسفیان آرانی» معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه عامیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل بر عهده داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زدند.

حجت الاسلام مجیدی تبار خاطر نشان کرد: قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: شهرداری آران و بیدگل و فرهنگسرای شهروند، دبیرخانه آیین ها و همایش های مذهبی و مرکز تخصصی مهدویت، اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری این طرح یاری کردند.

مجیدی تبار ادامه داد: همچنین در راستای پویش زندگی با آیه ها ۲۰۰ کتاب «مسطورا» با محتوای تفسیری ۳۰ آیه منتخب طرح زندگی با آیه ها بین مبلغان و مبلغات دینی توزیع شد.

اجرای روزانه بیش از ۱۸۰ جلسه سنتی و خانگی جزء خوانی در آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به سایر برنامه های ماه مبارک رمضان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ملی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آیین ملی جزء خوانی سحرگاهی در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) بود.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: این برنامه هر روز به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان برای علاقه مندان در سراسر کشور و دنیا پخش شد و به گفته رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، هر روز بازتاب های بسیار خوبی در حوزه بین المللی بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای پخش زنده این برنامه دریافت می شد.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۸۰ جلسه سنتی قرائت قرآن کریم در منازل، مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در بانک اطلاعات اداره تبلیغات اسلامی ثبت شده است که این جلسات، هر روز جزء خوانی روزانه قرآن کریم را بر عهده داشتند.

​​​​

به گفته وی، اعزام بیش از ۸۰ مبلغ و مبلغه دینی به مناطق محروم شهری و روستایی، اجرای بیش از ۲۰ محفل قرآنی، اجرای جزء خوانی به روش حفظ خوانی، اجرای آیین های جزء خوانی دانش آموزی و آیین های ویژه بانوان از دیگر برنامه های مهم ماه رمضان در شهرستان آران و بیدگل بود.

کد خبر 1761367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha