نقش کارگران در تولید ملی مایه افتخار است

استاندار کرمان نقش کارگران استان در تولید ملی را مایه افتخار عنوان کرد و آموزش و مهارت افزایی نیروی انسانی استان برای بی‌نیاز شدن از نیروی غیربومی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران و واحدهای کارگری نمونه استانی و کشوری بخش عمده‌ای از کارگران استان را مربوط به معادن استان دانست و  با بیان اینکه کار معدن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است؛ از پیگیری برای حل مشکل کارگران زغالسنگ خبر داد و افزود: با حضور سرمایه‌گذار جدید هم مشکل فروش و هم مطالبات کارگران حل خواهد شد.

استاندار کرمان آموزش و مهارت افزایی نیروی انسانی استان برای بی‌نیاز شدن از نیروی غیربومی را مورد تاکید قرار داد و کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان را حاکی از بازگشت مردم به کار و یا جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی خواند.

وی عدم آگاهی شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های تولیدی استان را منجر به تأمین کالاهای مورد نیاز از خارج استان و یا خارج کشور دانست و تأکید کرد: واحدهای تولیدی داخل استان باید کالاهای خود را معرفی و در سامانه‌ای که برای این امر منظور شده ثبت نام کنند.

فداکار نقش کارگران استان در تولید ملی را مایه افتخار عنوان کرد و گفت: شرکت ها از ظرفیت قانون جهش تولید استفاده و محصولات دانش بنیان تولید کنند و با تولید این محصولات از معافیت مالیاتی بهره بگیرند.

مجتبی مصباح،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم خاطرنشان کرد: در جنگ نابرابر اقتصادی نیز با همراهی کارگران از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

وی درباره سی و پنجمین جشنواره امتنان گزارش داد: دو هزار و ۶۶۶ نفر در سامانه جشنواره ثبت نام کردند که هزار و ۱۸ نفر مربوط به بخش بخش صنعت،  ۸۵۴ نفر در بخش خدمات و ۶۷۷ نفر بخش کشاورزی و ۲۱ واحد نمونه بودند که پس از داوری ۲۲ کارگر و واحد نمونه در استان انتخاب شدند.

مصباح از انتخاب یک کارگر نمونه و یک واحد نمونه کاری در سطح ملی خبر داد.

حسین شجاعی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمان هم با بیان اینکه۱۶  کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان دایر است؛ افزود: هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند که ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق را دارند و دغدغه اصلی آنان مربوط به معیشت و درمان است.

کد خبر 1761420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha