آتش سوزی شهرک چوبی شهرستان شفت/ حرم مطهر امام زاده ابراهیم از حریق مصون ماند

حق بین گفت: حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت اما حرم مطهر امام زاده ابراهیم از حریق مصون ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،‌ محمدرضا حق بین با اشاره به اینکه حادثه آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت بامداد امروز ( پنج شنبه ۱۲اردیبهشت ) از یک نانوایی تعطیل شروع شد و به سرعت گسترش یافت گفت: در حادثه آتش سوزی بامداد امروز در شهرک امام زاده ابراهیم رشت، حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل ویران شد، آمار دقیق ساختمان‌های سوخته شده در حال احصا است.

وی با بیان اینکه این حادثه هیچ مصدومی نداشت، اضافه کرد: این آتش سوزی از یک نانوایی تعطیل در این شهرک آغاز شد و به دلیل چوبی بودن واحدها به سرعت گسترش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تلاش کارشناسان بنیاد مسکن و امدادگران هلال احمر در در شناسایی تعداد دقیق واحدهای سوخته شده، گفت: به دلیل پیوستگی و به هم چسبیدگی این واحدها، در حال حاضر آمار دقیق و صحیحی از واحدهای سوخته در دست نیست.

محمدرضا حق بین افزود: یک دستگاه خودروی بیل مکانیکی از نوع «بک هو» که برای اجرای طرح گازرسانی شهرک زیارتی – گردشگری امام زاده ابراهیم در این منطقه پارک بود در این آتش نیز سوخت.


مهدی نقدی، فرماندار شفت گفت: بامداد امروز آتش از یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز و به واحدهای دیگر سرایت کرد.

آتش سوزی شهرک چوبی شهرستان شفت/ حرم مطهر امام زاده ابراهیم از حریق مصون ماند


فرماندار شفت با بیان اینکه حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری در این حادثه در آتش سوخت افزود : آتش نشانان ۷منطقه شفت، فومن و رشت بعد از سه ساعت آن را مهار کردند.

وی گفت : علت و میزان خسارت در دست بررسی است.


روستای امامزاده ابراهیم (ع) از توابع بخش احمد سر گوراب شهرستان شفت در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۷ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.


امامزاده ابراهیم (ع) یک امامزاده از نسل موسی کاظم است که مدفون در شهرستان شفت استان گیلان می‌باشد.

آتش سوزی شهرک چوبی شهرستان شفت/ حرم مطهر امام زاده ابراهیم از حریق مصون ماند

این امامزاده شهرت زیادی دارد، طوری که مردم آن را اباالفضل گیلان می‌نامند.

کد خبر 1761557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha