پرونده به رسمیت شناختن فلسطین دوباره به میز سازمان ملل بازگشت

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور کامل را به رای می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده(۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی پیش نویس قطعنامه جدیدی مبنی بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور کامل و همتراز با سایر کشورهای جهان آغاز خواهد کرد.

این تلاش دوباره بر اعمال فشار بر شورای امنیت به منظور بررسی مجدد مسئله به رسمیت شناختن فلسطین انجام می‌شود، پیش از این، پیش نویس قطعنامه الجزایر در ۱۸ آوریل گذشته توسط ایالات متحده با استفاده از حق وتو لغو شد. این در حالی است که ۱۲ کشور به پیش نویس قطعنامه رای مثبت دادند و سوئیس و انگلیس به آن رای ممتنع دادند.

 پیش نویس قطعنامه روز دوشنبه(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای مشورت در مورد متن به همه کشورهای عضو توزیع می شود،

به گفته یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل؛ رای گیری این پیش نویس ساعت ۱۰:۰۰  صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام می‌شود. به طوری که  دهمین جلسه اضطراری ویژه از سر گرفته می شود.

وی گفت: هدف از این اقدام افزایش درصد نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از یک سو و از سوی دیگر فشار بیشتر بر آمریکا است که در مقابل خواست اکثریت قاطع مردم کشورهای جهان که در مجمع عمومی نمایندگی دارند، ایستاده است. ما انتظار داریم به پیش نویس قطعنامه رای مثبت داده شود مگر اینکه کمتر از ۱۴۳ کشور به این پیش نویس رای دهند.

کد خبر 1761810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha