ضرورت معرفی فرهنگ و جاذبه‌های واقعی ایران در قالب صنعت گردشگری به جامعه پاکستان

مجید مشکی از سردبیران و فعالان رسانه‌ای پاکستان خواست تا در سفر خود به کشورمان، فرهنگ و جاذبه‌های واقعی ایران در قالب صنعت گردشگری را با دقت و صراحت به جامعه پاکستان منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تنی چند از  سردبیران و فعالان رسانه‌ای پاکستان با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که انورضا از شبکه پابلیک نیوز و رئیس سابق باشگاه خبرنگاران اسلام آباد و عضو ارشد فعلی باشگاه خبرنگاران، وسیم عباسی دبیر خبر شبکه دیجیتال وی نیوز، خانم سمیرا خان از شبکه سما نیوز خانم مریم نوازخوان از شبکه جی نیوز و خانم کران خان از شبکه اک نیوز حضور داشتند در خصوص زمینه‎های مختلف فعالیت رسانه‌ای تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست، فعالان رسانه‌ای پاکستانی از حضور و اعزام به ایران و بازدید از مراکز مختلف کشورمان در قالب طرح «از ایران بگو» ابراز خرسندی کرده و آرزو کردند تا طی سال‌های آینده نیز از این امکان برخوردار شوند.

فعالان رسانه‌ای پاکستانی از پیشرفت‌های ایران و فرهنگ متنوع و متکثر مردم ایران ابراز اعجاب کرده و عنوان داشتند در حد توان خود تلاش می‌کنند تا واقعیت‌های موجود در ایران را در رسانه‌های پاکستان بازتاب دهند.

آنان همچنین، جهت هرگونه همکاری با رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد اعلام آمادگی کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه از آنان خواست تا واقعیت‌هایی را که در ایران اسلامی مشاهده کردند با دقت و صراحت به جامعه پاکستان منتقل کنند.

مشکی به اصحاب رسانه پیشنهاد کرد با سفر به نقطه مرزی ایران و پاکستان از تبادلات تجاری طرفین گزارشی تهیه کرده و موجبات تسهیل روابط اقتصادی طرفین را بیش از پیش فراهم کنند.

وی پیشنهاد داد تا فعالان فضای مجازی پاکستان با سفر به جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های پزشکی، علمی، دانشگاهی و فناورانه ایران را به جامعه پاکستان منعکس کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان از حاضرین در جلسه خواست تا با تبادلات رسانه‌ای و اطلاع رسانی با گروه‌های همکار در ایران زمینه‌های اشاعه فرهنگ گردشگری سلامت، گردشگری معنوی و سیاحتی را فراهم سازند.

کد خبر 1761845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha