رونمایی از ضریح مطهر رأس الحسین(ع) در سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع)

معاون اجرایی حرم مطهر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ساخت ضریح مطهر رأس الحسین(ع) در قم گفت: این ضریح مطهر در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به کشور سوریه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، هادی محمودنژاد، معاون اجرایی حرم مطهر حرم حضرت معصومه(س) امروز(یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه(س) اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها، تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین(ع) برای کشور سوریه است که به همت خادمان خیر حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و آماده ارسال می باشد که در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رونمایی خواهد شد.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا(ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است، گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی و حمایت دو نفر از خیرین ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا(ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا شروع شد که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: این زائرسرا با زیربنای ۳ هزار مترمربع و سه طبقه و ۶سالن در حال آماده سازی است.

کد خبر 1761875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha