استقبال گسترده مردم از خرید کتاب در برپایی نمایشگاه ها

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: مردم در برپایی نمایشگاه های کتاب، استقبال خوبی برای خرید داشته اند طوریکه سال گذشته ۶ هزار جلد کتاب در نمایشگاه کتاب این شهرستان به فروش رفت.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این راستا کتاب های بسیاری با موضوعات مختلف از ناشران شهرستان خریداری شد.

وی عنوان کرد: از جمله موضوعات کتاب‌های خریداری شده از ناشران در زمینه اجتماعی، فرهنگی، دینی، اقتصادی، هنر، موسیقی، مذهبی، ورزشی، شعر و شعردفاع مقدس، کودک و نوجوان  بوده است.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، هزار و ۵۰۰ جلد کتاب عرضه شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان بیان کرد: همچنین کتاب هایی رایگان به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای شهرستان اهدا شده است.

 بابایی اضافه کرد: کتاب های مزبور در مناسبت های مختلف به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدارس، کتابخانه ها و ارباب رجوع این اداره اهدا شده که با موضوعات گوناگون خانوادگی، ادبی، رمان، اجتماعی، دینی و مذهبی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و کمک آموزشی بوده است.

 وی با اشاره به استقبال خوب و انگیزه زیاد ارباب رجوع در هنگام تحویل کتاب های اهدایی، تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی بیان کرد: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندارد آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است.

بابایی افزود: مجموع کل زیربنای کتابخانه های این شهرستان ، هزار و ‌۹۱۳ متر مربع است.

وی ادامه داد: این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، ۳ باب کتابخانه است.


 

کد خبر 1761946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha