بانون نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دارند 

همتی با اشاره به نقش تربیتی بانوان، گفت: بانوان نقش محوری در مقابله با توطئه‌های دشمنان دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، نام‌گذاری سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز دختر نشان دهنده جایگاه والای دختران و بانوان در جامعه اسلامی است.

نام‌گذاری این روز، فرصتی برای شناخت بهتر شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و جایگاه معنوی و اجتماعی وی است.

الگو برداری زنان و دختران مسلمان از بانوی بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) بدون شک بستر سعادت دنیا و آخرت و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

طیبه همتی از بانوان مومن و انقلابی شهرستان رومشکان استان لرستان است که در راستای تقویت و تریج فرهنگ دینی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با محوریت مسجد فعالیت دارند.

به بهانه بزرگداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با این بانوی پرتلاش و توانمند شهرستان رومشکان به گفت و گو پرداختیم.

همتی مدت‌های زیادی است که به‌عنوان فعال مسجدی و این روزها به‌عنوان مدیرکانون فرهنگی هنری خواهران یاس کبود با محوریت مسجد امیر المومنین(ع) شهر چغابل شهرستان رومشکان مشغول فعالیت است.

بانون نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دارند 

بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از ارکان فعالیت های مسجد محور است

طیبه همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با اشاره به توطئه‌های دشمنان در حوزه حجاب و دختران، گفت: بصیرت‌افزایی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان‌اینکه بصیرت به این معنی است که بتوانیم در غباری که دشمنان ایجاد می کنند، دوست را از دشمن تشخیص دهیم، افزود: اگر بتوانیم به موقع دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و به‌هنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم.

همتی با بیان‌اینکه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسجد محور است، خاطرنشان‌کرد: الگوگیری از سیره و منش ائمه معصومین و به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) مهم ترین راه سعادت دنیا و آخرت و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

بانون نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دارند 

ظرفیت‌های فرهنگی وهنری بستری برای جذب اقشار مختلف به مساجد است

مدیرکانون فرهنگی هنری یاس کبود در ادامه در خصوص فعالیت‌های حوزه خواهران مسجد، اظهار داشت: مسجد پایگاه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، ... است و مهمترین  نقش را در جریان تحقق انقلاب اسلامی و فضای پس از انقلاب داشتند و کارکردهای متنوعی در جامعه با محوریت مساجد پی گیری می‌شود.

 وی افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بهره‌گیری از ظرفیت های هنری  و فرهنگی در راستای جذب و توانمندسازی اقشار مختلف به مساجد تلاش می شود.

همتی که حدود ۱۳ سال در حوزه کانون عمومی فعالیت داشته است، بیان‌کرد: با راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران بستر برای فعالیت شاخص در حوزه بانوان در مساجد فراهم شد.  

وی ادامه داد: در این راستا از روزهای نخست برنامه‌ریزی در حوزه بانوان مسجد با همفکری فعالان مسجد آغاز شد و در ابتدای راه نقشه راهی بومی برای تقویت فعالیت‌های حوزه بانوان در مسجد فراهم شد.

همتی افزود: به رغم نبود حمایت حداقلی از فعالیت‌های مسجد محور، با جلب مشارکت های مردمی تلاش شد طبق برنامه‌ریزی انجام شده در راستای اجرای برنامه‌های حوزه خواهران در مسجد پیش برویم.

بانون نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دارند 

تربیت قرآنی از ارکان فعالیت‌های مسجد محور است  

وی با بیان‌اینکه تربیت فعالان قرآن از جمله برنامه‌های مستمر کانون تخصصی خواهران است، ادامه‌داد: در این راستا دوره های آموزشی حفظ و روخوانی قرآن به صورت مستمر در مسجد برگزار می‌شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی یاس کبود ابراز کرد: تاکنون توفیق های خوبی در این زمینه حاصل شده و ۲ نفر حافظ ۳ جزء و ۳ نفر حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم پرورش یافته اند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی از ارکان فعالیت مسجد محور است

وی با بیان اینکه شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران است، افزود: با شناسایی آسیب های اجتماعی فراگیر در منطقه تلاش شده است با مشارکت دستگاه های اجرایی دوره های آموزشی جهت پیشگیری و تاب آوری این خانواده برگزار شود.

همتی ادامه داد: همچنین با شناسایی خانواده های بد سرپرست و بررسی توانمندی های این خانواده ها تلاش شده است با ارائه آموزش های لازم در زمینه اشتغال های کم هزینه و آسان در راستای ایجاد اشتغال برای این خانواده ها گامی برداشته شود.

وی افزود: با همکاری گروه جهادی مسجد و جذب مشارکت مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی همچنین مشکلات مربوط به مناطق زندگی این افراد تا حدودی رفع می شود.

همتی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در راستای ترویج بدحجابی، اذعان داشت: در قالب دوره‌های آموزشی و همایش‌های سخنرانی تلاش شده است با بصیرت افزایی نسبت به توطئه‌های دشمنان، اهمیت عفاف و حجاب برای این خانواده‌ها روشنگری شود.

حمایت از معیشت و اشتغال خانواده از فعالیت های شاخص مسجد محور است

وی افزود: همچنین با جذب کمک‌های مردمی بسته های معیشتی در مناسب های چون عید نوروز، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های ملی و مذهبی بین خانواده های شناسایی شده توزیع می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی یاس کبود اظهارکرد: همچنین در مناسبت‌های مختلف غذای گرم با مشارکت مردم طبخ و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد خبر 1761948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha