۳۵ باب نمازخانه از محل اعتبارات سفر رهبری در مدارس خراسان شمالی احداث شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان، ۳۵ باب نمازخانه در مدارس سطح استان احداث و تحویل داده شده است.

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این نمازخانه ها جهت اقامه نماز اول وقت برای دانش آموزان در تمام شهرهای استان احداث شده است.

وی با اشاره به طرح های مقام معظم رهبری در خراسان شمالی عنوان کرد: همزمان با سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و نگاه ویژه ایشان به ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی استان ، از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۸ ، هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای توسعه و احداث فضاهای آموزشی استان طی سال های اخیر به چهار برابر افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع کل، پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تاکنون بابت سفر مقام معظم رهبری ابلاغ شده که در سال گذشته مبلغ هزار و ۱۵ میلیارد ریال بابت ۱۷ پروژه تخصیص یافته است.

فلاح کوشکی اضافه کرد: ۱۱ پروژه جدید با ۷۴ کلاس درس می باشد که اولین و تنها مدرسه سبز استان با فناوری نوین وجود دارد ( مدرسه ۱۸ کلاسه فردوسی شهر بجنورد) که ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن برآورد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی دوسال اخیر، مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته که طی سال های آتی به افتخارات احداثی استان اضافه خواهد شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1761950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha