مشهد مهیای دهه کرامتی باشکوه

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با شبستان اقدامات مدیریت شهری برای ایام دهه کرامت را تشریح کرد.

جاوید کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، در خصوص اقدامات مدیریت شهری به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: مشهدالرضا در ایام دهه با برکت کرامت مرکز توجه و کانون برنامه ها و جشن های مختلفی است که بخش عمده ای از این برنامه ها در روزهای معین برای زائران و مجاوران، توسط شهرداری مشهد طراحی و اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: درگام اول با توجه به اینکه در این دهه زائران زیادی به مشهد مشرف می‌شوند، بحث استقبال از زائر را داریم و تلاش می‌کنیم بهترین استقبال را از زائران امام رضا (ع) داشته باشیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات این ایام برپایی ۵۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی تحت عنوان نمایشگاه «شمس کرامت» است که با مشارکت مساجد، هیات‌ها و تشکل‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه اذن خدمت در آغاز دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام مبارک است.

گلباران حرم رضوی توسط دختران کانون‌های فرهنگی مساجد مشهد

کیانی عنوان کرد: در اولین روز دهه کرامت و همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی به ویژه خواهران و دختران ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد گلباران می‌شود.

وی اجرای تئاتر و نمایش را از برنامه های شاخص این دهه برشمرد و گفت: به مناسبت دهه کرامت ۲ الی ۳ نمایش در سالن‌های مختلف و در فضای خیابانی با موضوع امام رضا (ع) و با حمایت شهرداری مشهد اجرا می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: چند پرفورمنس نیز با موضوع دهه کرامت امام رضا (ع) در نظر داریم که در محیط‌های پرتردد مانند بوستان‌ها، چهارراه‌ها، مراکز خرید و ... انجام می‌شود. همچنین نمایشگاه مفهومی زیارت در بوستان وحدت در ایام دهه کرامت برنامه ویژه‌ای دارند که مانند رویدادهای دیگر با استقبال زیاد مردم روبه‌رو خواهد شد. 

وی عنوان کرد: جشنواره «ریحان شهر» نیز از برنامه هایی است که ویژه دختران و در فضایی کاملاً دخترانه، شاد و با نشاط در بوستان ریحانه برگزار می شود.

کیانی خاطرنشان کرد: «جشن بزرگ خانواده امام رضایی‌ها» ویژه برنامه‌ای دیگری است که در شب میلاد امام رضا (ع) و برای دومین سال متوالی با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد.

قرار زیارت در دهه کرامت

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: اتوبوس‌های «قرار زیارت» افرادی که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمانی هستند و در حاشیه شهر قرار دارند و به عبارتی از حرم مطهر رضوی دور هستند را با احترام و تکریم به حرم مطهر می‌آورند و سپس آنها را برمی‌گردانند.

وی یادآور شد: همچنین در دهه کرامت ۱۰ الی ۱۲ دوچرخه در محیط‌های خاص و در روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) قرار دارند و به مردم رهگذر گل تقدیم می‌کنند.

کیانی مطرح کرد: برنامه صبح و نشاط که یک پیاده‌روی خانوادگی است و در تلویزیون شبکه ۳ پخش می‌شود نیز این بار به مناسبت دهه کرامت با مشارکت نهادهای مرتبط خواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند از میدان شریعتی به سمت کوهسنگی حضور داشته باشند و در این پیاده‌روی شرکت کنند.

وی با اشاره به برنامه های ویژه مناطق بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های منطقه‌ای مانند جشن‌های «نسیم کرامت» را خواهیم داشت که در روزهای پایانی دهه کرامت و به مدت ۳ شب در بوستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

اکران های مناسبتی و فضاآرایی شهری

معاون شهردار مشهد فضاآرایی و اکران های شهری را نیز از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد و بیان کرد: سازمان اکران ها و تبلیغات شهرداری مشهد، بر اساس روزهای درج شده در تقویم ملی و همچنین با هدف آشنایی عموم با فعالیت سازمان  های مختلف اکران هایی را در سازه های اطلاع رسانی سطح شهر با محوریت اقدامات مربوط به هر سازمان انجام می دهد که در ایام دهه کرامت نیز شاهد فضای آرایی مناسب این ایام خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به اینکه از ۱۸ اردیبهشت ماه تا ۲۴، به عنوان هفته «بسیج سازندگی» در تقویم نامگذاری شده و با هدف آگاهی جامعه از فعالیت های این نهاد، اکران هایی  در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در استرابورد های سطح شهر در این روزها صورت گرفته است.

کیانی افزود: این اکران ها با شعار «همه با هم» و با محتوای، آموزش هزار و ۲۰۰ نفر در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، کمک به راه اندازی هزار و ۶۸۰ کارگاه اشتغال، انجام ۲۵۰ هزار خدمات دامپزشکی در استان، برگزاری ۲ هزار و ۷۰۰ اردوی جهادی، آبرسانی به ۱۵ روستا، مرمت و تکمیل بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین و... است.

اکران تصاویر شهدای هلال احمر در قاب مفاخر شهری

وی گفت: همچنین به مناسبت هفته هلال احمر و گرامیداشت، نام و یاد شهدای امداد گر هلال احمر که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، قاب مفاخر در این هفته به این شهدای گرانقدر اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در قاب مفاخر شهری سطح شهر مشهد نیز در این روزها تصاویر ۳۴ شهید امدادگر هلال احمر اکران شد که در بین این اکران ها، تصویر شهیده امدادگر بانو مکرمه حسینی که در حادثه تروریستی انفجار کرمان به شهادت رسید نیز دیده می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1761959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha