«تیتر ۱۳» فرصتی برای کنشگری نسل جوان

سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» فرصتی برای تبیین استعدادهای دانشجویی در زمینه فعالیت رسانه ای و ایجاد تکلیف مطالبه گری و پرسش گری و روشنگری مسائل در نسل جوان و آینده ساز کشور است.

بیش از چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر  دانشگاه های وزارت علوم فعالیت می کنند که سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

محمدعلی وطن‌دوست، معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی در حاشیه این رویداد که در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد در دوره جدید، حل مسئله است

وی  افزود: بنا داریم دانشجویان فعال فرهنگی در بخش‌های مختلف و تشکل‌ها، انجمن‌ها و نشریات علمی را به سمت حل مسئله سوق دهیم. منظور از حل مسئله، شناسایی چالش‌ها و خلاءها در عرصه‌های مختلف است. نشریات از این قاعده کلی مستثنا نیستند و انتظار این است که اهالی قلم و اندیشه در نشریات دانشجویی متناسب با موضوعات مختلفی که دارند، این چالش‌ها را شناسایی کنند و برای حل آن‌ها گام بردارند.

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: این جشنواره شامل دو بخش اصلی (رقابتی و جانبی) و پنج بخش فرعی است و همه نشریات دارای مجوز از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران که در فاصله زمانی اول شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا سی و یک شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده‌اند و آثاری که در این نشریات انتشار یافته‌اند، در صورت فارغ التحصیلی دانشجو امکان شرکت در جشنواره را داشتند.

 وی گفت: نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ  از جمله بخشهای اصلی این جشنواره است.

وطن دوست یادآور شد: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره  است.

پایان پیام/

کد خبر 1761968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha