جامعه سالم و امن در گرو مسئولیت‌پذیری همگانی است

حجت الاسلام فرخی در نشست تخصصی آموزشی، «عفاف و حجاب» گفت: جامعه سالم و امن در گرو مسئولیت پذیری همگانی میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، نشست تخصصی آموزشی، توجیهی با موضوع «عفاف و حجاب» با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیران تاسیسات گردشگری و کارکنان این اداره کل برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این نشست، گفت: جامعه سالم و امن بدون مسئولیت‌پذیری همه مردم میسر نمی‌شود.


وی با تاکید بر این مهم افزود: نقش حاکمیت در این حوزه به تنهایی کافی نیست و همه آحاد جامعه باید در این مهم شرکت نمایند تا آنجایی که این امر در دنیا مسئولیت پذیری اجتماعی و آموزش داده می‌شود.


دبیر ستاد امر به معروف و نهری از منکر استان مرکزی  در این جلسه از حجاب به عنوان یک ارزش برای انسان یاد کرد و بیان کرد: امر به معروف در یک جمله یعنی هر چیزی به نفع مردم و جامعه و باید در جامعه حضور داشته باشد.

این مقام مسئول به چگونگی و شرایط امر به معروف و نهی از منکر  اشاره کرد بیان کرد: روی خوش خصوصاً برای کارمندان دولت و برخورد مناسب با ارباب رجوعان که حجاب مناسبتری دارند از بهترین معروف‌ها محسوب شده و اجر اخروی به دنبال خواهد داشت.


گفتنی است، در این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شده بود به موضوعاتی همچون اهمیت موضوع عفاف و حجاب در تحکیم بنیاد خانواده، آسیب‌شناسی بد حجابی، نقش رسانه در آگاه‌سازی عموم مردم، تبلیغات در فضای مجازی،  تورهای غیر مجاز، نقش مهم امر به معروف و  نهی از منکر در راستای سلامت جامعه، چگونگی امر به معروف و نهی از منکر، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و اجتناب از اصل بی‌تفاوتی در بین مردم، تداوم نسل پاک و اهمیت بنیاد خانواده، قرن افسرگی و هویت اجتماعی، آموزش صحیح امر به معروف و نهی از منکر و ....پرداخته شد.

در پایان این نشست از فعالین حوزه عفاف و حجاب در  خصوص اقدامات و عملکرد ستاد «عفاف و حجاب» تجلیل شد.

کد خبر 1762008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha