برگزاری چهارمین نشست کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین

چهارمین نشست ستاد کنگره بین المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جمعیت هلال احمر، چهارمین نشست ستاد کنگره بین المللی امداد، نجات،  سلامت و مدیریت تجمعات انبوه رو گذشته با حضور پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و مسئولین مربوطه برگزار شد.

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: برای مراسم حج ۲ میلیون زائر داریم که وضعیت سلامت جسمانی تمام آنها را بررسی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور مراسماتی مثل روز قدس، عاشورا و تاسوعا، شب های قدر از جمله تجمعات انبوه ما هستند  ولی حج و کربلا از جمله انبوه ترین تجمعات هستند که هلال احمر مسئولین ارائه خدمات سلامت و بهداشت را در آنها بر عهده دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در کربلا ۱۰ برابر حج زائر داریم و در این مراسم با انواع زائران در شرایط سنی متفاوت رو به رو هستیم و وضعیت سلامت و بهداشت هم خیلی مناسب نیست با این وجود این تجمع انبوه ۲۰ میلیونی به خوبی و با مدیریت برگزار می‌شود.

کولیوند در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری کنگره سلامت در اربعین ترویج فرهنگ عاشورا و مکتب عاشورا برای ادامه حیات، دفاع از مظلوم، حمایت از مظلومین است که جز  وظایف هلال احمر است.

هلال احمر توفیق خدمت گذاری به زائران اربعین را دارد

اردکانی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه گفت: هلال احمر توفیق خدمت گذاری به مردم مخصوصا زائران اربعین را بر عهده دارد. بزرگترین تجمع دنیا راهپیمایی اربعین است و این مسئله یک ظرفیت بزرگ است که می‌توان از آن استفاده کرد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: این راهپیمایی نماد اسلام و تشیع است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در آن حضور پیدا می‌کنند و لازم است که هلال احمر در بخش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات گسترده ای انجام دهد.

اردکانی ادامه داد: پیشگیری، خود مراقبتی فیزیکی، خود مراقبتی تغذیه ای و خود مراقبتی استرسی در بحث تغذیه، سلامت و حتی اعمال مذهبی مد نظر هلال احمر در خدمات دهی به زائران قرار بگیرد.

کد خبر 1762062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha