محکومیت فراخوان صهیونیست‌ها برای برافراشتن پرچم‌های اسرائیل در مسجد الاقصی

گروه های فلسطینی فراخوان صهیونیست‌ها برای برافراشتن پرچم‌های اسرائیل در مسجد الاقصی را در روز ۱۴ می محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، گروه‌ها و نیروهای سیاسی فلسطین روز دوشنبه درخواست گروه‌های شهرک‌سازی برای برافراشتن پرچم اسرائیل در صحن‌های مسجد الاقصی را محکوم کردند و خواستار حمایت از مقدسات در شهر قدس شدند.

گروه‌ها و نیروهای سیاسی فلسطین در بیانیه‌ای که در رام‌الله منتشر شد، گفتند: فراخوان گروه‌های شهرک‌سازی برای برافراشتن صدها پرچم اسرائیل در روز سه شنبه چهاردهم می مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه داخل مسجدالاقصی را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به حملات اشغالگران به نمازگزاران مسیحی و ممانعت از رسیدن آنها به کلیسای قیامه در عید فصح  را محکوم کرد و گفت: این اقدامات  در چارچوب محدودیت آزادی عبادی و ممانعت نمازگزاران در ورود به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی صورت گرفته است.

نیروها و گروه‌های سیاسی همچنین برافراشتن پرچم‌ها بر سقف و دیوارهای مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را «به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای یهودی‌سازی» محکوم کردند.

غسان الرجبی، مدیرکل اوقاف الخلیل در بیانیه ای گفت: نیروهای اشغالگر پرچم‌های اسرائیل را بر سقف و دیوارهای مسجد ابراهیمی با هدف یهودی سازی کامل  براین مسجد نصب کردند.

گروه‌های فلسطینی از ملت عربی و اسلامی خواستند تا مکانیزم‌هایی را اتخاذ کنند که قادر به تحمیل تحریم و پیگرد اشغالگران باشد و از مقدسات ما و مردم ما محافظت کند.

عبدالله معروف، کارشناس امور قدس در توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس گفت: گروه های افراطی معبد خواستار یورش گسترده برای برافراشتن پرچم ها در مسجد الاقصی در ۱۴ می هستند.

وی افزود: یک گروه افراطی به نام «بدینو» به رهبری «تامی نیسانی» از افراطیون خواستند حمله گسترده‌ای را به مسجد الاقصی انجام دهند و پرچم‌های اشغالگران را در روز نکبت برافرازند.

هیئت اسلامی مسیحی در گزارش ماهانه خود نوشت: آوریل گذشته شاهد تشدید تجاوزات اشغالگران علیه قدس بوده‌ایم.

در این گزارش همچنین آمده است:ماه گذشته شاهد «تشدید حملات به نمازگزاران در مسجد الاقصی و هجوم نیروهای اشغالگر به صحن‌های آن بودیم.

وی از مشارکت پنج هزار و ۶۱۷ شهرک نشین در حمله به مسجد الاقصی و همچنین یک هزار و ۶۹۵ نفر تحت عنوان «گردشگر» خبر داد.

کد خبر 1762093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha