همایش بزرگداشت مقام معلم در سرایان برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام شامخ معلم در شهرستان سرایان و آیین تجلیل از معلمان نمونه با حضور مسئولان و حضور پرشور بالغ بر هزار معلم همزمان با هفته معلم در سالن شهیدان رحیمی شهر سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، همایش بزرگداشت مقام شامخ معلم در شهرستان سرایان و آیین تجلیل از معلمان نمونه با حضور مسئولان و حضور پرشور بالغ بر یکهزار معلم همزمان با هفته معلم در سالن شهیدان رحیمی شهر سرایان  برگزار شد.

در این آیین که با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با اجرای گروه میعاد همراه شد ورود پرچم مطهر بارگاه امام رضا (ع) توسط گروه خادمیاران این بارگاه و قرائت صلوات خاصه فضای معنوی در جلسه حاکم کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان در این آیین با تشریح ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: سند بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش و به طور ویژه نقشه راه این نهاد در دستور کار قرار دارد.


احمد طاهری با تاکید بر این موضوع که آموزش و پرورش محور توسعه در هر جامعه و کشور است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که مسیر پیشرفت را طی می کند با نگاه ژرف به آموزش و پرورش و توجه ویژه به جایگاه معلم گام برمی دارد.


وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به علم و فناوری کار ندارد و تمام توان خود را بر اخلاقیات و ارزش های اسلامی متمرکز کرده است، افزود: دشمن با ظرافت و حساب شده در این موضوع ورود کرده و این رسالت معلمان را سخت تر کرده است.


امام جمعه سرایان هم این همایش و اجتماع عظیم را فرصتی مغتنم و ارزشمند برای تبیین جایگاه معلم توصیف کرد.


حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا اجتماع باشکوه معلمان سرایان را در تاریخ شهرستان بی سابقه برشمرد و با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت یاد کرد و تصریح کرد: باید تلاش کرد تا معلم به جایگاه اصلی خود برسد.


روزی بیاد دیروز 
یکی از برنامه های متنوع دیگر در این همایش شرکت دانش آموزان سال های ۵۰ در کلاس درس با حضور استاد پیشکسوت همان دوران بود که یاد خاطره کلاس آن روزها در اذهان زنده شد.


در این طرح ۱۲ نفر از دانش آموزان سال ۵۰ در یکی از قدیمی ترین دبستان های سرایان گردهم آمده و مانند دانش آموزان سر صف ایستاده و به کلاس های درس رفته و به یاد سال های گذشته در پشت میز و نیمکت قرار گرفتند.


محفل انس با قرآن بیاد معلمان آسمانی
پایان بخش این محفل برگزاری محفل انس با قرآن بیاد دبیران آسمانی بود که با استقبال شرکت کنند گان همراه بود

کد خبر 1762113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha