مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی:

آموزه های دینی را به زبان امروز بین دختران گسترش دهیم

نگاه فرهنگی ایرانیان به بانوان نشان از توجه تمدنی ایرانی ها به زن است
آموزه های دینی را به زبان امروز بین دختران گسترش دهیم

انقانی با تاکید بر اینکه باید آموزه های دینی را به زبان امروز بین دختران گسترش دهیم، گفت: نگاه فرهنگی ایرانیان به بانوان نشان از توجه تمدنی ایرانی ها به زن است.

مرتضی انقانی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دهه کرامت فرصتی بی بدیل برای ترویج  نگاه متعالی اسلام به شخصیت بانوان خصوصاً با وظیفه دختری و خواهری در تمدن اسلامی ایرانی است. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، افزود: نگاه متعالی اسلام اشاره دارد به اینکه بانوان مسلمان باید در راه فرزانگی و علم تلاش کند در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند.

وی بیان کرد: نگاه تمدنی اسلامی ایرانی ما در خصوص حیا و عفت زنانه اشاره دارد که  عفت و عصمت و طهارت زن مسلمان باید در حدی باشد که چشم و نظر هرزه بیگانگان را به خودی خود دفع کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دنیای  استکباری ِسرشار از جاهلیت و عقب ماندگی در اشتباه محض است،  که فکرمی کند با لفاظی هایی بی ارزش از حق و حقوق زن دفاع می کند؛ نگاه فرهنگی ایرانیان به زنانِ فاضله و با کرامت در طول تاریخ  ایران نشان از توجه تمدنی ایرانی ها به این مسئله دارد.

 انقانی ادامه داد: در تعبیر اسلام، زن در محیط خانه دلارام شوهر و فرزندان است، آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده  مرهون اوست و دامن پرمهر و پر عطوفت مادر است که با سخنان پرنکته و مهرآمیزش فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت می کند که هر کدام به تنهایی یک جامعه  هستند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: اگر در دهه کرامت و این فرصت تبلیغی بتوانیم آموزه های دینی در خصوص زن و دختر را  خصوصاً به نوجوانان جامعه اسلامی ایرانی با زبان امروزی یادآوری و تعلیم دهیم جامعه  خود به خود در مسیر ارزش ها حرکت خواهد کرد و از گزند دشمنان نیز در امان می ماند.

کد خبر 1762135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha