شأن و جایگاه معلمان باید حفظ شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید از نظام تعلیم و تربیت صیانت شود، گفت: حفظ شان و جایگاه معلمان مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، دکتر ضرغام پرنیان، امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه و جهادی استان لرستان با گرامی‌داشت هفته معلم و سالروز تشکیل بسیج سازندگی و با اشاره به ضرورت اجرایی شد سند تحول بنیادین اظهارداشت: سند تحول بنیادین نیازمند ائتلاف ملی است.


مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش وپرورش افزود: معلم معجزه است به شرطی که اعجاز خود را صیانت و قدر بداند.


وی با اشاره به اینکه معلمین ادامه دهنده رسالت انبیاء الهی هستند، عنوان‌کرد: باید شان معلمان حفظ شود و وجود سختی‌ها و کمبوها ما را از این مسیر و رسالتی که بر دوش داریم جدا نکند.


پرنیان جهاد تبیین را رسالت مهم معلمین خواند و گفت: معلمان باید خداشناسی را در وجود دانش‌آموز تزریق نمایند.


وی با تاکید بر ضرورت رشد و گسترش نظام تعلیم و تربیت گفت: باید از این جایگاه رفیع صیانت شود.


پرنیان با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌های عمومی نسبت به معلمین اظهارکرد: باید نقش معلمی را قدر بدانیم و در پیچ و خم‌های زمانه تحت تاثیر قرار نگیریم.


وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار معلم در یک سال گذشته جذب آموزش و پرورش شده است، عنوان‌کرد: نسبت به توانمند سازی و کیفیت سازی نیز قرارگاه عدالت تقویتی شکل گرفته تا در کنار ساختار بار بی عدالتی را به‌ویژه  در مناطق محروم، دور دست و حاشیه شهر کم کند.

کد خبر 1762147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha