اجرای پایگاه‌های نوآوری در راستای جهش تولید با مشارکت ستاد اجرایی لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان از اجرای پایگاه‌های نوآوری در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم و حمایت این ستاد و با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در راستای ارتقای کیفی و کمی عملکرد محصولات زراعی دیم، اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، مجید طائف، امروز در جمع خبرنگاران اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و اظهارداشت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پایگاه‌های نوآوری در راستای جهش تولید در استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود: در این پایگاه‌ها نکات فنی و فناوری‌های جدید در راستای الگوی کشت محصولات در دیمزارها ارائه می‌شود.

طائف افزایش بهره‌وری تولیدات زراعی در دیمزارها را از دیگر اهداف پایگاه‌های نوآوری در راستای جهش تولید برشمرد و افزود: توسعه کشاورزی محفاظتی و توسعه مکانیزاسیون از محورهای اصلی طرح جهش تولید است.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان گفت: ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان یعنی ۸۶ درصد تعهد ما در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است.

وی خاطرنشان‌کرد: ستاد اجرایی در دو سال قبل ۳۸ میلیارد تومان برای تامین ماشین آلات، تامین نهاده‌ها و بیمه این طرح سرمایه‌گذاری کرده و ۳۰۰ مهندس کشاورزی در اجرای این طرح کمک می‌کنند.

کد خبر 1762156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha