تعداد بازداشت شدگان کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۸۶۱۰ نفر رسید

بر اساس گزارش دو نهاد، اداره امور زندانیان و باشگاه اسرا، تعداد بازداشت شدگان کرانه باختری از ۷ اکتبر تا به امروز به هشت هزار و ۶۱۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، پس از بازداشت ۲۲ فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در شب گذشته، تعداد زندانیان در کرانه باختری اشغالی روز سه شنبه به ۸۶۱۰ فلسطینی از ۷ اکتبر افزایش یافت.

اداره امور زندانیان اسرا و آزادگان (دولتی) و باشگاه اسرا(محلی) در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: مجموع دستگیری‌ها پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیش از هشت هزار و ۶۱۰  نفر رسیده است.

بر اساس این بیانیه، دست کم ۲۲ شهروند از کرانه باختری، از جمله یک دختر و یک کودک زخمی ۱۵ ساله، ۸ ساله دستگیر شدند و بقیه از اسرای سابق هستند.

به گفته این دو نهاد، دستگیری‌ها در میان استان‌های طولکرم، نابلسف طوباس، رام الله، اریحا و بیت لحم بوده است.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت فلسطین تا عصر دوشنبه، ارتش اسرائیل همزمان با جنگ خود علیه غزه از ۷ اکتبر، عملیات خود را در کرانه باختری افزایش داد و علاوه بر دستگیری، ۴۹۷ کشته و حدود ۴۹۵۰ زخمی برجای گذاشت.

اسرائیل جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، ده‌ها هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و ویرانی و قحطی عظیم که جان کودکان و افراد مسن را گرفته است.

کد خبر 1762158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha