ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در استان کرمان

سردار نظری با بیان اینکه استان کرمان در حوزه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری یکی از استان های پیشرو است، گفت: با کمک همه دستگاه ها با اعطای ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۶ هزار نفر به طور غیر مستقیم شاغل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، سردار نظری در حاشیه بازدید از بازارچه محصولات اقتصاد مقاومتی در جیرفت،‌ گفت: امروز به مناسبت هفته بسیج سازندگی پروژه های محرومیت زدایی را به نیابت از استان در شهرستان جیرفت افتتاح کردیم و دیداری هم با گروه های جهادی مستقر در جنوب به ویژه جیرفت داشتیم. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: از هفته بسیج سازندگی سال ۱۴۰۲ تا به امروز به همت بسیجیان پروژه هایی زیادی اجرا شده که مهمترین آنها براساس اولویت و دغدغه مردم، رفع مشکل آب شرب روستایی بوده است.

وی افزود: در قالب قرارگاه مرد میدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جمعا به ۱۴۱ روستا را آبرسانی کردیم و بیش از ۵۴ هزار نفر از مردم این روستاها از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

سردار نظری با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه راه ها، اظهار کرد: با احداث ۱۰ راه روستایی، ارتباطات مردم را تسهیل شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۳۱۷ باب مسکن روستایی مددجویی امسال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در تخصص های فنی، مهندسی، صنعت، عمران پزشکی و دام پزشکی برای خدمت رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: با حضور ۲ هزار گروه جهادی بیش از ۲۳۰ هزار نفر روز کار جهادی در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم انجام شده است. 

سردار نظری عنوان کرد: استان یکهزار و ۴۰۵ صندوق اشتغالزا راه اندازی شده که ذیل این صندوق ها، ۱۰۰ شرکت تعاونی راه اندازی شده و از سال گذشته تا به امروز ۲۱ تعاونی به این تعاونی ها اضافه کرده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در حوزه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری یکی از استان های پیشرو است، ابراز کرد: با کمک همه دستگاه ها با اعطای ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۶ هزار نفر به طور غیر مستقیم شاغل شدند.

 وی تصریح کرد: با کمک استانداری روند ایجاد فرصت شغلی در سال جاری ادامه دارد تا مشکل اشتغال جوانان حل شود.

سردار نظری اضافه کرد: در یکسال گذشته قریب ۱۷۰ هزار بسته کمک معیشتی و لوازم التحریر از طریق ائمه جماعات مساجد در بین افراد نیازمند محلات توزیع شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: همچنین در یکسال گذشته ۲ هزار و ۷۴۳ سری جهیزیه به نوعروسان کم بضاعت اهدا شده است و ۱۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد را با کمک خیرین و سایر نهادهای زیر ربط آزاد کردیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در شهرستان جیرفت، عنوان کرد: امروز پروژه آبرسانی به ۲۳ روستا با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و مردم این روستاها از آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند.

سردار نظری ابراز کرد: امروز ۱۵۸ کارگاه تولید محصولات اقتصاد مقاومتی در کل استان افتتاح می شود که به طور نمادین یک کارگاه در جیرفت افتتاح شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ۴۰ باب مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با کمک این نهاد انقلابی به بهره برداری می رسد و ۱۲ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا افتتاح خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این دو قرارگاه جهادی پهنه ای در استان و یک قرارگاه جهادی منطقه‌ای نیز در جیرفت افتتاح می شود.

سردار نظری با اشاره به افتتاح ۸ تعاونی اشتغالزا، گفت: ۵ بازارچه تولید محصولات اقتصاد مقاومتی به بهره برداری می رسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: ۷۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام با دست ائمه جمعه و جماعات، معتمدین محلات و گروه های جهادی نیز افتتاح می شود.

کد خبر 1762200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha