کانون‌های مساجد اثرگذار در حوزه جمعیت و فرزندآوری تجلیل می‌شوند

کانون‌های فرهنگی هنری ولایت و صالحین استان زنجان در اولین رویداد ملی تقدیر از عملکرد کانون‌های مساجد کشور در موضوع جمعیت و فرزندآوری که قرار است ۲۰ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار شود، تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در اولین رویداد ملی تقدیر از عملکرد کانون‌های مساجد کشور در موضوع جمعیت و فرزندآوری در سه محور «فعالیت»، «تجربه» و «ایده» ویژه کانون های فعال در عرصه جوانی جمعیت؛ کانون فرهنگی هنری ولایت از زنجان و کانون فرهنگی هنری صالحین شهر نوربهار خدابنده به واسطه فعالیت های ارزشمندی که در این حوزه انجام دهند جزو ۱۵ کانون فرهنگی هنری برتر در این حوزه انتخاب شدند.

قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط سرفصل های دوره آموزشی کانون های مذکور از استان زنجان بود که موجب شد در جمع برترین های این رویداد ملی قرار گیرند.

کانون فرهنگی هنری ولایت زنجان، طرح جوانی جمعیت را به به مدت سه سال و با تشکیل ۱۴۴ کارگاه برای بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران در رده سنی بالای ۲۰ سال برگزار کرد.

کانون‌های مساجد اثرگذار در حوزه جمعیت و فرزندآوری تجلیل می‌شوند

این طرح در سرفصل های تربیت فرزند، فرزندآوری، آسیب های تک فرزندی، عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری، عوامل تحکیم بنیان خانواده، افزایش فرزند و جوانی جمعیت برگزار شد. همچنین کارگاه های پیش از ازدواج برای ۳۰ زوج در قالب کلاس های مشاوره های فردی و گروهی با حضور روانشناسانی از حوزه های علمیه تشکیل شد.

دعوت از بانوان جهت شرکت در طرح جوانی جمعیت به صورت چهره به چهره و بیان جذابیت های دوره بود و تلاش شد با نصب بنر در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) از مادرانی که برای اقامه نماز در مسجد حاضر می شدند نیز دعوت شود.

کانون‌های مساجد اثرگذار در حوزه جمعیت و فرزندآوری تجلیل می‌شوند

در این طرح از اساتید و مشاوران حوزوی برای ارائه خدمات مشاوره دعوت شد که منجر به فرزندآوری در خانواده های تک فرزند و در مواردی نیز تولد فرزند سوم در خانواده های شرکت کننده در طرح گردید.

در کانون فرهنگی هنری صالحین شهر نوربهار خدابنده نیز دوره های آموزشی ویژه ۴۰ از مادران عضو کانون با حضور حجت الاسلام ذوالقدری، امام جماعت شهر نوربهار در سرفصل های ترغیب فرزندآوری، نکوهش سقط جنین و آسیب های تک فرزندی در حال برگزاری است.

مقرر شده است هر یک از این مادران به عنوان مربیان آموزشی در محلات خود به عنوان شبکه های فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت کنند.

کانون‌های مساجد اثرگذار در حوزه جمعیت و فرزندآوری تجلیل می‌شوند

کد خبر 1762266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha