کمیته امداد به نیابت از ولیّ جامعه به نیازمندان رسیدگی می‌کند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد به نوعی کار چند وزارتخانه را انجام می‌دهد؛ افزود: امداد این اقدامات (و کمک به رفع نیازهای اقشار مختلف) را به نیابت از ولیِّ جامعه انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۱۹ اردیبهشت) در آئین نکوداشت و تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی استان؛ فعالیت کمیته امداد را چند وجهی خواند که کار چند وزارتخانه را انجام می‌دهد.

استاندار کرمان در همین رابطه به اقدامات کمیته امداد در بخش‌های درمان، آموزش، اشتغال، توانمندسازی خانواده‌ها و...اشاره و تصریح کرد: امداد این اقدامات (و کمک به رفع نیازهای اقشار مختلف) را به نیابت از ولیِّ جامعه انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت و فرصت خدمت برای صنوف مختلف در کمیته امداد وجود دارد و این موضوع در هیچ کشور دیگری بدین صورت نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: تجلیل از خیریه‌ها کار بزرگتری است زیرا اهل دیده شدن نیستند.

مجید دوستعلی، منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دوازدهم هم در سخنانی اظهار کرد: مسیر خیر؛ مسیر نورانی و قرآنی و ارزشی است و بدون شک خداوند به کسی که در این مسیر قدم برمی‌دارد توجه کرده است.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از فعالیت بیش از ۴۵۰ خیریه کمیته امداد، ۱۸۰ سمن، بیش از سه هزار گروه جهادی و تشکل‌های مردمی و بیش از ۴۲۵ مرکز نیکوکاری در استان کرمان خبر داد.

وی به اجرای طرح‌های پایش فقر مطلق و چندین طرح دیگر در حوزه خیر و احسان در استان اشاره و تاکید کرد: وظیفه ما قدردانی از فعالیت‌های مردم عزیزی است که تشکل‌ها و خیریه‌ها نمایندگان آنها هستند زیرا این خیریه‌ها و مردم هستند که بی منت دست محرومان را می‌گیرند.
این مراسم با حضور کوهساری مدیر کل شبکه های مردمی کمیته امداد کشور، حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر دوستعلی دبیر هیئت امنای کمیته امداد،   فلاحی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و... در تالار برق برگزار و از خیریه‌های فعال تجلیل شد.

کد خبر 1762274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha