تخصیص ارز ترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان 

قاضی زاده هاشمی از تخصیص منابع ارزی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و صمت مجوزات لازم را به بنیاد شهید داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، امروز (چهارشنبه ۱۹ اردییبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از تخصیص منابع ارزی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و صمت مجوزات لازم را به بنیاد شهید داده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مساله تامین ارز برای خرید تجهیزات مربوط به جانبازان و ایثارگران پس از ۱۰ سال پیگیری به نتیجه رسید. چرا که بعضی از این تجهیزات در داخل تولید می‌شدند لذا از ثبت سفارش تجهیزات و هم از اجازه واردات آنها ممانعت می شد، شرکت های داخلی هم در این زمینه وجود نداشتند و مجبور بودیم بعضا به صورت چمدانی تجهیزات را وارد کنیم.

وی با اشاره به حمایت های دولت و مجلس و ابلاغ جداول بودجه، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و وزارت صمت مجوزات لازم را به بنیاد شهید دادند و در جدول تخصیص منابع ارزی، ارز ترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان تخصیص داده شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران گفت: افزایش حقوق در بخش‌های مختلف متفاوت است؛ والدین خانواده های شهدا هفت میلیون و صد دریافت می کردند و امسال به ۱۵ میلیون رسیده است.

وی افزود: در مورد سایر حقوق جانبازان حالت اشتغال مطابق با رشدها اتفاق افتاد یعنی انجایی که باید ۲۰ درصد رشد کند ۲۰ درصد، در مورد حق پرستاری ۳۵ درصد براساس قانون کار افزایش پیدا کند ۳۵ درصد، مجموعا رشدی که در پرداخت های بنیاد شهید اتفاق افتاده است از متوسط پرداخت های مجموعه دولت بالاتر است که این نشان دهنده این است که اولویت دولت و مجلس در حوزه شهدا و ایثار بوده است چرا که در طی دوسال منابعی که در اختیار بنیاد شهید بوده سه برابر شده است یعنی بودجه ۳۰ هزار میلیاردتومانی به ۹۰ هزار میلیاردتومان رسیده است.  

کد خبر 1762352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha