زندگی آیت الله نجفی لاری ترکیبی از فقاهت، شجاعت، زمانشناسی و عرفان است 

ایمانیه گفت: شخصیت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری ترکیبی از فقاهت به عنوان شاگرد میرزای شیرازی، عرفان به عنوان شاگرد ملاقلی همدانی و شجاعت و زمانشناسی، کم نظیر است. 

 به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمدهادی ایمانیه، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در همایش «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری»، که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: فارس استانی بسیار با اصالت و ریشه دار است و از جنبه‌های فقاهت، شجاعت و عرفان در قله قرار دارد. 
 
وی افزود: سید عبدالحسین نجفی لاری که امروز صدمین سال رحلت وی را گرامی و سبک زندگی او را زنده نگه‌ می‌داریم، یادآور این است که استان فارس ذخایر ارزشمندی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. 
 
استاندار فارس با اشاره به مجاهدت‌های علامه نجفی لاری گفت: این عالم شجاع، انسانی است که با شجاعت و تحمل هجمه‌های مختلف، مقاوم ایستاد، لشکر تشکیل داد و در مقابل استبداد انگلستان ایستادگی کرد و همزمان به فکر مردم و فقرا نیز بود و در روزهای قحطی و خشکسالی که به دنبال جنایت‌های انگلیس در کشور رخ داده بود، با تجار هندی ارتباط داشت و خود میان مردم نان و خرما توزیع می‌کرد. 
وی خاندان نجفی لاری را از استوانه‌های فارس دانست که باعث قوام این استان هستند. 
 
ایمانیه خاطرنشان کرد: باید این الگوهای ارزشمند را به جوانان گمگشته امروز معرفی کرد تا در هویت ملی و دینی خود از آنها الگو بگیرند و کمتر به سوی الگوهای به ظاهر زینت داده شده غربی بروند. در دنیایی که از مشکلات اساسی آن، کمبود الگوهای بشر است و جوانان سرگشته هستند، عدم ارائه الگوهایی به این ارزشمندی، کم لطفی نسبت به اصالت‌های استان است. 

کد خبر 1762426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha