رئیس جمهور در جمع مردم قم:

هیچ کاری در کشور نباید معطل بماند

گفتمان دولت، گفتمان امام(ره) و رهبری است
هیچ کاری در کشور نباید معطل بماند

رئیس جمهور در جمع مردم استان قم با تاکید بر این که ملت ایران با اتکا به خدا به دنبال یک تحول عظیم است تصریح کرد: خستگی و ناامیدی ممنوع است و هیچ کاری در کشور نباید معطل بماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در جمع مردم قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر این که گفتمان دولت، گفتمان امام(ره) و رهبری است، گفت: بارها گفته ایم که گفتمان ما، عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی؛ عقلانیت انقلابی آن چیزی است که از امامین انقلاب و شهدا آموخته ایم.

وی ادامه داد: ابتدای دولت مواجه شدیم با روزی ۷۰۰ جان باخته کرونا و خانواده هایی که داغدار می شدند؛ برخی فکر می کردند ما با یک یا دو یا سه تماس تلفنی مسأله را حل کردیم؛ خیر! آنچه مسأله را حل کرد تغییر گفتمان بود.

رئیس جمهورگفت: مردم احساس کردند دولتی کار را در دست گرفته که گفتمانش متفاوت است و گفتمان عقلانیت انقلابی است؛ در خصوص عضویت در سازمان های بین المللی و جهانی و بریکس و شانگهای هم همین‌طور بود؛ در خصوص عرصه هایی چون وعده صادق هم همین‌طور و ان‌شاءالله در آینده نزدیک رونق اقتصادی کشور.

رئیسی تصریح کرد: آنچه کشور را پیش می برد، تسلیم و سازش نیست، نگاه انقلابی است و نگاه «ما می توانیم».

رئیس جمهور گفت: دشمنان به دنبال دشمنی هستند ولی دشمنی آن‌ها در ملت عزیز ایران تاثیر ندارد در این سالها به دشمنی خود افزودند هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند هم دست به ترور و انفجار زدند و هم به تحریم ها افزودند تصور می‌کردند با این دشمنی ها ملت ایران متوقف می شود اما زهی خیال باطل.

وی با تاکید بر این که ملت ایران با اتکا به خدا به دنبال یک تحول عظیم است، افزود: امام خمینی (ره) امام تحول بودند؛ امروز پرچم تحول به دست توانای رهبری فرزانه انقلاب است و بنده طلبه خدمتگزار مردم، سرباز نظام و سرباز رهبری هستم تا در این میدان به وظیفه نوکری مردم عمل کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: خستگی و ناامیدی ممنوع؛ هیچ کاری در کشور نباید معطل بماند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود، افزود: در محضر حضرت معصومه(س)‌ هستیم، به برکت وجود ایشان، قم مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی شد و حوزه علمیه بزرگ قم که حوزه‌ای اثر گذار در ایران اسلامی و جهان اسلام است در اینجا شکل گرفت.

وی ادامه داد: از کرامات این بانوی بزرگ همین بس که پرورش مردان بزرگ و چهره‌های نامدار، مراجع تقلید،‌ مردان و زنان بزرگ، سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم و حریم در جوار ایشان شکل گرفت.

رییس جمهور گفت: به برکت وجود حرم حضرت معصومه(س)‌ بستر بصیرت و بصیرت آفرینی در قم شکل گرفت، جایگاهی که شاهد آثار آن در علم، جهاد و اجتهاد هستیم، همچنین برکات آن در این سرزمین و همه بلاد و برای همه مردم مسلمان در سراسر عالم ملموس است.

وی افزود: قم مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و بصیرت آفرینی است که مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی بوده‌ و همواره از آن حمایت کرده‌ است.

رییس جمهور در سخنان خود تاکید کرد: ما گفتیم که دولت باید اقداماتش مستند و بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی باشد؛ گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است که در دل و جان‌ها نقش بسته‌ است، دولت خود را موظف می‌داند به عنوان سرباز این میدان آنچه را بارها بر آن تأکید شده، عمل کند

رییسی تاکید کرد: آنچه به عنوان شعار یاد می شود، گفتمان نیست؛ گفتمان باید در جان و دل مردم جای بگیرد آن چنانی که نظرات امام و گفتمان رهبری بر دل جای گرفته است.

رییس جمهور با اشاره به عملکرد موفق قم در طرح نهضت ملی مسکن و افتتاح و واگذاری بیش از ۷ هزار واحد مسکونی، گفت: امیدواریم به زودی همه ۷۱ هزار واحد در حال احداث در این استان تحویل داده شود.

وی افزود: دولت بر شعار خود در ایجاد سالانه یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن پایبند است و در این زمینه‌ها از برنامه ریزی ها، عقب نیست.

رییس جمهور با اشاره به طرح فیبرنوری قم، گفت: با بهره برداری از این طرح زیرساخت بسیار مهمی در شبکه ارتباطات این استان ایجاد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه سرانه های فرهنگی و ورزشی، ادامه داد: همچنین ۱۵۰ واحد نیمه راکد و غیرفعال نیز از ابتدای دولت سیزدهم احیا شده است.

کد خبر 1762468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha