صعود جمعی به ارتفاعات «بازی دراز»

برنامه صعود سراسری با حضور مردم از سراسر کشور به ارتفاعات بازی‌دراز سرپل‌ذهاب، به مناسبت سالروز این عملیات غرورآفرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شسبستان از استان کرمانشاه، امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه بعد از یک هفته تاخیر آن هم بدلیل شرایط بد جوی مراسم صعود دسته جمعی به ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب برگزار شد.

براساس این گزارش،  صعود سراسری  متشکل از کاروان‌های راهیان نور، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان، مردم غیور ایران اسلامی بودند.

عملیات غرور آفرین بازی درازعملیات بازی‌دراز در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ با رمز عملیاتی یا زهرا (ص) با هدف باز پس گیری ارتفاعات بازی دراز از صدامیان انجام شد و در این عملیات که بصورت مشترک بین نیروهای ارتش و سپاه برگزار شد، ارتفاعات حیاتی بازی دراز از دشمن پس گرفته شد که در این عملیات ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن بعثی کشته و زخمی شده و ۷۰۰ نفر نیز اسیر شدند.

صعود دسته جمعی به ارتفاعات «بازی دراز»

 

استقرار مردم‌سالاری اسلامی یکی از دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است 

غلامرضا سلیمانی، امروز با حضور در جمع زائران ارتفاعات بازی دارز، گفت: با توجه به اینکه زمان کمی از انقلاب نگذشته بود که شاهد تجاوز رژیم بعثی به ایران و تصرف ارتفاعات بازی‌دراز در همان ابتدای جنگ بودیم  ولی ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر جنگ نبود بلکه به دنبال ساخت یک تمدن جدید و مردم‌سالاری اسلامی بود.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: صدام به نمایندگی از مستکبران عالم به ایران حمله کرد و در کمال ناباوری پنج استان در همان ابتدا تحت حمله ارتش آماده دشمن بعثی قرار گرفت و بخش‌های از کشور از جمله بازی‌دراز اشغال شد، اما ملت ایران به فرمان امام راحل(ره) به میدان آمدند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران از همان ابتدا عملیات‌های آزادسازی را همچون عملیات بازی‌دراز، عملیات بیت‌المقدس، عملیات فرمانده کل قوا، عملیات طریق القدس، عملیات ثامن‌الائمه، عملیات فتح المبین یکی پس از دیگری آغاز کردند که در طول یک‌سال مناطقی که توسط دشمن متجاوز اشغال شده بود با تمسک به فرهنگ عاشورایی آزاد شد.

سلیمانی اظهار کرد:استقرار مردم‌سالاری اسلامی یکی از دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که تغییر هندسه قدرت در جهان از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که یک سرزمین بزرگ و راهبردی به نام ایران از چنگال آمریکایی‌ها خارج شد، آشکار شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:پیروزی‌های کسب شده در دوران دفاع مقدس را ناشی از فرهنگ پایداری و مقاومت مردم ایران که برگرفته از مکتب عاشورا است، امروزه همه موسسات مطالعات راهبردی دنیا عنوان می کنند که قدرت فقط متشکل از ابزارهای مادی و نفرات نیست و شکل‌گیری قدرت و تثبیت آن مستلزم یک اصل مهم یعنی وجود روحیه مقاومت است و این روحیه را ملت ایران به دنیا عرضه کرده است.

صعود دسته جمعی به ارتفاعات «بازی دراز»

 

امروز مردم سراسر کشور شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ در ارتفاعات بازی‌دراز هستند

در ادامه  بهمن ریحانی در مراسم صعود سراسری سالروز عملیات بازی‌دراز، گفت:حضور پر شور مردم در ارتفاعات بازی‌دراز شهرستان سرپل‌ذهاب پس از حوادث اخیر کشور و منطقه تجدید میثاق با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ولایت‌فقیه و شهدا است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه افزود: که این رویداد بزرگ ملی هرساله با حضور بیشتر مردم مواجه می‌شود لذا تمام زیرساخت‌های لازم برای اسکان و پذیرایی زائران بازی‌دراز توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات‌رسان فراهم شده و این آمادگی وجود دارد تا در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر مردم در ارتفاعات بازی‌دراز باشیم.  

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی دارای اراده هدف هستند و در دوران دفاع مقدس و حوادث و اتفاقات پس از آن در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده و ایستاده‌اند و اجازه اجرای نقشه‌های مختلف را به دشمن نداده‌اند و همین موضوع اقتدار ملت ایران را رقم زده است.

ریحانی تصریح کرد:امروز به واسطه تلاش‌های دانشمندان جوان کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار زیاد در عرصه نظامی و دفاعی هستید اما مهم‌ترین مولفه قدرت و عزت، حضور و پشتیبانی مردم از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ایران است و تا زمانی که این مهم تدوام دارد، انقلاب به راه خود محکم ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تاکید کرد: تمام نیروهای مسلح کشور با جان و دل گوش به فرمان ولایت‌فقیه و فرمانده‌ کل قوا هستند و آماده‌اند تا فرامین رهبر معظم انقلاب را به مرحله اجرا برسانند و به لطف خداوند متعال مردم نیز همواره پای کار انقلاب هستند و هر کجا نیاز بوده در میدان حاضر شده‌اند و راه شهدا را ادامه داده‌اند همچنین مردم  سرفراز ایران اسلامی در مقابل هجمه‌های مختلف دشمن محکم ایستاده‌اند، و با اعتماد به وعده‌های الهی عقیده داریم پیروزی نهایی از آن جهان اسلام و جبهه حق خواهد بود و گوش به فرمان ولی‌فقیه در این مسیر گام برمی‌داریم.

کد خبر 1762486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha