مسجد بستر مهم نخبه‌پروری

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» گفت: طرح جامع پرورش نخبه در بستر مسجد پاسخی به رفع اتهام دانش محور نبودن مساجد، عدم استفاده صحیح از بستر مساجد، عدم هدایت صحیح استعدادها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، طرح جامع پرورش نخبه در بستر مسجد است که با هدف دانش محور بودن مساجد در حال اجرا می باشد.

«رشدآوند» عنوان رویدادی ملّی برای جمع‌آوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه بود که سال گذشته به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار و الگوی سید علی موسوی به نمایندگی از کادر مؤسسه آیت الله بهاء الدینی از داران جزء پنج الگوی برتر این رویداد انتخاب شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در اصفهان در توضیح ایده خود اظهار داشت: مجموعه قرآنی تربیتی آیت الله بهاءالدینی داران از سال ۱۳۹۴ با محوریت جمعی از نخبگان علمی مذهبی، فعالیت خود را با محوریت کلاس های حفظ قرآن و تجوید در شهر داران استان اصفهان آغاز کرد.

موسوی افزود: در پی گسترش امکانات و نیروی انسانی مجموعه، در کنار فعالیت های قرآنی مذکور، برنامه‌های فرهنگی تربیتی مختلفی نیز با رویکرد رشد جامعه نخبگان شهرستان به هدف خدمت به منطقه، استان و کشور عهده دار شد.

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» درباره فرآیند کار این مجموعه گفت: با همکاری آموزش و پرورش منطقه، اسامی دانش آموزان نخبه کلاس پنجم ابتدایی احصاء و با خانواده های آنها تماس گرفته می‌شود و پس از جلسات توجیهی مختلف، افرادی که تمایل به حضور در مجموعه دارند، در دوره سه ماهه تثبیت، ثبت نام می کنند و پس از گذراندن آن به صورت رسمی عضو مجموعه می‌شوند.

وی با بیان این که مجموعه آیت الله بهاءالدینی در برنامه ای چند ساله، به رشد و ارتقاء «جامع» اعضاء می پردازد، تصریح کرد: در زمان جذب با مدارس ارتباط گرفته و فهرست دانش آموزان برتر هر کلاس استخراج و در ادامه از مدیران مدارس درخواست می شود ترجیحا اعضاء مسجد در یک کلاس حضور داشته باشند تا ارتباط اعضا صمیمانه تر شود.

موسوی گفت: این طرح پاسخی است به کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص در جبهه انقلاب، رفع اتهام دانش محور نبودن مساجد، عدم استفاده صحیح از بستر مساجد، عدم هدایت صحیح استعداد ها و در نتیجه اتلاف ظرفیت نیروی انسانی و... .

وی گفت: مدون بودن بسیاری از شیوه نامه ها، مشخص بودن سیر تربیتی اعضاء، محوریت معارف اسلامی و دانش، استفاده از مسئولیت دهی با هدف کسب تجربه و توان مدیریت، تشکیلات محوری، استفاده صحیح از ظرفیت مسجد از جمله مزایای این الگو است.

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» در پایان درباره این رویداد اذعان داشت: کار خیلی خوب و خداپسندانه ای است و إن شاءالله در آینده جبهه فرهنگی انقلاب تأثیرگذار خواهد بود و همیشه جای خالی نهادی که ایده ها و الگوهای برتر آموزشی و تربیتی را به عموم مردم و نهادهای حمایتی معرفی کند، حس می شد.

کد خبر 1762513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha