۶۰درصد شعب اخذ رای الکترونیکی است

شاهچراغی گفت: ۱۱هزار و ۵۱۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۰درصد آن الکترونیکی است و ۱۰۰درصد شعب الکترونیکی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شاهچراغی با حضور در ستاد انتخابات کشور کفت: مرحله دوم تکمیل کار بزرگی است که ملت ایران در مرحله اول انجام دادند. در این مرحله برای انتخاب ۴۵ نماینده باقیمانده در مجلس از بین ۹۰ نفر داوطلبان در جریان است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ۱۱هزار و ۵۱۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۰درصد آن الکترونیکی است و ۱۰۰درصد شعب الکترونیکی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول، چهار حوزه انتخابیه الکترونیکی بودند که به واسطه موفقیت آن، توسعه پیدا کرد و در هشت حوزه از جمله در تهران، شیراز، تبریز و بقیه شهرستان‌ها حوزه‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: نکته مهم این است که با همکاری و همراهی همه مجموعه‌ها ۲۵هزار و ۷۰۰ دستگاه صندوق الکترونیکی در ۱۱هزار و ۵۱۰ شعبه، مورد استفاده واقع می‌شود که در حال فعالیت است.

شاهچراغی افزود: جا دارد از همه دستگاه‌ها و دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات تشکر کنم، در عین حال که انتخابات در سلامت و امنیت برگزار می شود، مردم نیز به داوطلبان و افرادی که می‌خواهند رای بدهند تا شاهد یک مجلس خوب باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ساعات اخذ رای، گفت: از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر مهلت اخذ رای است و از مردم می‌خواهم که از این فرصت قانونی استفاده کنند. البته قانون پیش بینی کرده در صورتی که شرایط را لازم بداند، تصمیم‌های لازم برای تمدید زمان اخذ رای گرفته خواهد شد.

وی‌ افزود: در مجموع از شعب حوزه‌های انتخابات الکترونیکی برگزار کرده‌ایم قریب ۲هزار شعبه سیار داریم که این تعداد شامل صندوق های الکترونیکی می شود. ضمن آنکه در تهران نیز بیش از ۳۰۰ شعبه سیار الکترونیکی داریم.

کد خبر 1762621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha