بزرگترین مانع مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ خلاء قانونی جامع است

مرتضوی،رئیس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا وارز ضمن انتصاب"علی اکبری"به عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد از مراحل پایانی تدوین لایحه "قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز" خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد مرکزی در اجرای مصوبه نهم شهریورماه هیأت دولت در خصوص تشدید امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
بنابراین گزارش، نمایندگان گمرک و وزارت‎خانه‌های راه و ترابری و دفاع به بیان اقدامات و فعالیت‌های خود در خصوص این مصوبه پرداختند. در این جلسه گزارشی از روند تهیه و تدوین پیش‌نویس لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط محسن نادی، معاون حقوقی و امور مجلس ستاد مرکزی بیان شد.
نادی با اشاره به پیچیدگی، تنوع، تغییرات سریع در حوزه تجارت و بازرگانی گفت: دست‌اندرکاران عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دائماً به دنبال مبارزه جدی‌تر و جامع‌تری با پدیده قاچاق بودند و با توجه به اینکه مهمترین و موثرترین ابزار ما در مبارزه، ابزار قانون است، از اوایل سال جاری بحث تدوین قانون جامع در دستور کار ستاد مرکزی قرار گرفت.
وی مهمترین هدف تدوین پیش‌نویس جامع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را عینیت بخشیدن به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.
در ادامه جلسه مرتضوی، نماینده ویژه رئیس جمهور و ریس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت ستاد مرکزی مکلف شد ظرف سه ماه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا را تدوین و به هیت دولت ارائه کند.
مرتضوی با اشاره به روند تهیه و تدوین این پیش‌نویس و بهره‌گیری از همکاری اساتید رشته‌های گوناگون دانشگاهی و قضات ویژه جرایم از اعضای جلسه خواست تا آخرین نظرات و نکات مورد نظر خود را تا اواسط هفته آینده به ستاد مرکزی ارسال داشته تا پس از بررسی، نسخه نهایی پیش‌نویس لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیأت دولت ارائه شود.
در پایان جلسه، ریس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تقدیر از تلاش‌های مجید غنوی، معاون سابق برنامه‏ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی، علی اکبری را با عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اعضای اصلی ستاد معرفی نمود.
پایان پیام/
 


 

کد خبر 3891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha